Zračni prijevoz mogao bi se naći pred velikim izazovom ako se ne dekarbonizira (smanji emisije ugljika) na vrijeme. Upozorenje je poslao izvršni direktor Airbusa Guillaume Faury te rješenje vidi u avionima pogonjenima na vodik
Svjetska organizacija za zaštitu prirode (WWF) vidi zrakoplovnu industriju kao jednog od najvećih izvora stakleničkih plinova. Naprimjer, svaki povratni komercijalni let između New Yorka i Los Angelesa generira ekvivalent od dvije tone ugljičnog dioksida po putniku, koliko prosječna nepalska obitelj proizvede u pet godina.
Airbus se trenutno fokusirao na razvoj aviona na biogorivo (SAF), a u srednjoročnom i dugoročnom planu nalazi se pogon na vodik.
U rujnu 2020. Airbus je objavio detalje o tri konceptualna aviona na vodik koji bi mogli ući u promet do 2035. godine. Sva su tri dizajna zamišljena kao vodikovi hibridi, što znači da bi ih pokretali plinsko-turbinski motori koji sagorijevaju tekući vodik kao gorivo, a također proizvode električnu energiju putem vodikovih gorivnih ćelija.
U razgovoru za CNBC izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary bio je oprezan kada je u pitanju komercijalizacija novih tehnologija.
'Iskreno, u sljedećem desetljeću mislim da nećemo vidjeti tehnologiju koja će zamijeniti mlazno gorivo. Svakako ne prije 2030. godine', rekao je O’Leary.