velik izazov

Čelni čovjek Airbusa: 'Budućnost zračnog prijevoza je vodik, ali trebat će više od desetljeća da krenu prvi komercijalni letovi'

18.02.2022 u 14:40

Bionic
Reading

Zračni prijevoz mogao bi se naći pred velikim izazovom ako se ne dekarbonizira (smanji emisije ugljika) na vrijeme. Upozorenje je poslao izvršni direktor Airbusa Guillaume Faury te rješenje vidi u avionima pogonjenima na vodik

Svjetska organizacija za zaštitu prirode (WWF) vidi zrakoplovnu industriju kao jednog od najvećih izvora stakleničkih plinova. Naprimjer, svaki povratni komercijalni let između New Yorka i Los Angelesa generira ekvivalent od dvije tone ugljičnog dioksida po putniku, koliko prosječna nepalska obitelj proizvede u pet godina.

Airbus se trenutno fokusirao na razvoj aviona na biogorivo (SAF), a u srednjoročnom i dugoročnom planu nalazi se pogon na vodik.

U rujnu 2020. Airbus je objavio detalje o tri konceptualna aviona na vodik koji bi mogli ući u promet do 2035. godine. Sva su tri dizajna zamišljena kao vodikovi hibridi, što znači da bi ih pokretali plinsko-turbinski motori koji sagorijevaju tekući vodik kao gorivo, a također proizvode električnu energiju putem vodikovih gorivnih ćelija.

U razgovoru za CNBC izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary bio je oprezan kada je u pitanju komercijalizacija novih tehnologija.

'Iskreno, u sljedećem desetljeću mislim da nećemo vidjeti tehnologiju koja će zamijeniti mlazno gorivo. Svakako ne prije 2030. godine', rekao je O’Leary.

  • +7
Konferencija za medije Michaela O'Learyja, izvršnog direktora tvrtke Ryanair Izvor: Cropix / Autor: Damjan Tadic / CROPIX