Novi predsjednik uprave Hrvatskih autocesta Dražen Guštin najavljuje poskupljenje cestarine već od 1. lipnja i otpuštanje 200 ljudi iz tvrtke obilježene brojnim aferama
Novi šef HAC-a u intervjuu Večernjem listu priznaje da je Čačićev čovjek, ističući da je došao od HAC-a napraviti pravu tvrtku 'Napravili smo analizu stanja i zaustavili sve negativno što smo zatekli. A zatekli smo dugoročne ugovore koji su se potpisivali pred kraj mandata prošle uprave', tvrdi Guštin, upozoravajući na prezaduženost tvrtke zbog koje će biti obustavljeni radovi na nekim pravcima autocesta.
'Novim planom predviđamo zaustavljanje radova na Podravsko-bilogorskom ipsilonu, koji je ugovoren za dvije milijarde kuna, a tek je devet posto radova odrađeno', otkriva Guštin. Raskidanje ugovora najavljuje i za dionice Dubrovnik-Doli i Lekenik-Sisak, a most na Dravi gradit će se 'racionalnije'.
Plan restrukturiranja obuhvaća i smanjivanje troškova plaća te povećanje cijena cestarina. 'Zasad procjenjujem da bi se kroz program restrukturiranja HAC-a broj zaposlenih mogao smanjiti sedam posto. Riječ je o oko 200 ljudi. Neki će otići u prijevremene mirovine, a neki uz afirmativne otpremnine koje bi mogle biti i oko 150.000 kuna', najavljuje šef HAC-a očekujući od racionalizacije zaposlenih uštedu od oko 50 milijuna kuna godišnje.
Iako HAC Vladi još nije podnio zahtjev za povećanje cijena cestarina, Guštin priželjkuje poskupljenje cestarina od 15 posto: 'Ako bismo ih podigli 15 posto od 1. lipnja, procjenjujemo da bismo, uz zadržavanje iste cijene za ENC, dobili dodatnih 100 milijuna kuna godišnje.'