koronakriza

Covid smanjio dobit AD Plastika za 43 posto, na 53,4 milijuna kuna

17.02.2021 u 13:40

Bionic
Reading

Neto dobit AD Plastik grupe u 2020. godini iznosila je 53,4 milijuna kuna, što je 43 posto manje nego godinu prije, pokazuje u srijedu objavljeno nerevidinano financijsko izvješće te tvrtke, u kojemu se oštar pad dobiti pripisuje učincima pandemije covida-19

U matičnom društvu pad neto dobiti bio je blaži - 14,5 posto, pa neto dobit AD Plastika iznosi 69,08 milijuna kuna. U priopćenju koje prati objavu izvješća ocjenjuje se da su rezultati za 2020. godinu AD Plastik grupe bolji od prvih predviđanja.

Ostvareni poslovni prihodi grupe iznose 1,2 milijarde kuna i manji su za 20,2 posto u odnosu na godinu ranije, kao posljedica utjecaja krize uzrokovane pandemijom virusa covid-19.

EBITDA matičnog društva iznosi 115,4 milijuna kuna manja je za 4,9 posto, a na razini grupe iznosi 166,5 milijuna što je pad od 15,7 posto u odnosu na 2019. godinu. Navodi se kako je pozitivan utjecaj na EBITDA-u prije svega imala serijska proizvodnja novih modela vozila započeta 2019. godine te prodaja neoperativne imovine u Makarskoj u 2020. godini.

AD Plastikova uprava navodi da se do početka pandemije poslovanje odvijalo u skladu s poslovnim planovima, no već su tijekom ožujka i travnja gotovo svi proizvođači automobila zaustavili proizvodnju zbog više sile.

"Posljedično smo i mi bili primorani privremeno zatvoriti naše tvornice, što je bilo najteže razdoblje u poslovanju", kaže se uz ostalo u priopćenju.

No, dodaje se, razvoj novih modela vozila i planovi za budućnost nisu zaustavljeni, a tome u prilog govori i brojka od 130,6 milijuna eura vrijednosti novih poslova ugovorenih prošle godine.

AD Plastik
  • AD Plastik
  • AD Plastik
  • AD Plastik
  • AD Plastik
  • AD Plastik
    +16
AD Plastik Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Cijena dionice AD Plastika tijekom 2020. kretala se od najveće 202 kune u veljači do minimalne 93 kune u ožujku. Cijena dionice na kraju 2020. iznosila je 160 kuna što je pad od 16,2 posto u odnosu na kraj 2019. godine.

"Trebat će još neko vrijeme da se tržište stabilizira i vrati na brojke prije krize, ali naznake oporavka postupno se naslućuju. Poslovali smo bolje od prvih predviđanja i godinu smo završili s blagim, ali vjerujem realnim optimizmom. Planovi za ovu godinu konzervativniji su nego inače s obzirom na okolnosti i trajanje pandemije, ali sigurni smo u njihovo ostvarenje. Dokazali smo u najtežim trenucima kako imamo potrebno znanje, kompetencije i kvalitetu i to su naše ključne vrijednosti koje ćemo znati iskoristiti", izjavio je predsjednik Uprave AD Plastik grupe Marinko Došen.