PANEL NA NEM-U:

'Danas se u dnevnom boravku ne gleda samo u jedan ekran'

11.06.2015 u 15:45

Bionic
Reading

Treće izdanje NEM-a, na kojem su ove godine gostovali najveći svjetski producenti, scenaristi i medijski stručnjaci, zaključio je panel 'Budućnost analize gledanosti i prodaje oglasa', čija je moderatorica bila Ana Šarić Karamarko, a govornici Dražen Mavrić, predsjednik Uprave Nova TV Grupe, Maxim Ryabinko iz Nielsena Europe, Branka Bajt, direktorica za medijske i digitalne usluge u Hrvatskom Telekomu, te Magdalena Malinova, potpredsjednica razvoja poslovanja TVBeata za regiju Adria

Danas kad gledatelji više nisu zaokupljeni samo TV ekranom, već im je sadržaj dostupan i na drugim platformama, njihovim tabletima i mobitelima, dolazi do velikih promjena u analizi gledanosti i marketingu koji pokušava ići ukorak s vremenom.

'Svi nas uvjeravaju da se nad televizijom nadvio crni oblak, ali ja to ne vidim na taj način, već na način da je došlo do promjena kojima se treba prilagoditi i iskoristiti sve prilike koje one otvaraju. Ljudi danas konzumiraju sadržaj svugdje i u svako vrijeme. Analize gledanosti nam kažu da su najgledaniji sadržaji na TV-u vijesti, drama i sport, a na tabletima je to sadržaj za djecu i mlade. I to oglašivači još nisu uzeli u obzir te iskoristili svoje mogućnosti', smatra Magdalena Malinova.

Kako se pak Hrvatski Telekom nosi s promjenama u marketingu, pojasnila je njegova direktorica za medijske i digitalne usluge Branka Bajt.

'U svijetu telekoma trend je da se telekom provideri bave prodajom usluga oglašavanja i reklama na svojim televizijama ili na cijelom tržištu. Danas to funkcionira tako da vlasnici kanala, npr. Fox ili Discovery, traže onog tko će to prodavati za određeno tržište. Hrvatski Telekom se na tom polju istaknuo MAXtv-om kao dominantan brend u IPTV-u i najvažniji smo kao kupac svim kanalima na hrvatskom tržištu. Bio je to naš potpuno logičan korak, ta tehnološka inovacija kojom ne prodajete samo reklamu, nego i interakciju, taj second screen, a to zadržava korisnika', istaknula je Branka Bajt, dodavši:

'Danas je slučaj da jedna obitelj u svom dnevnom boravku ne gleda samo u jedan ekran, nego u nekoliko njih. Dok gledate neki film na mobitelu ili tabletu, provjeravate informaciju o onome što gledate i tu se otvaraju nove mogućnosti oglašavanja. Televizija je na tom polju vrlo spora i lijena jer nudi samo oglasni prostor, ali ne i medijsko rješenje. Sigurna sam da ćemo za nekoliko godina postati digitalna integrirana imovina, a vrijeme odvojene prodaje polako zastarijeva', zaključila je Bajt.

Vijest koja je obilježila zadnji dan ovogodišnjeg NEM-a je objava strateškog partnerstva Fremantlemedije i Jadran filma, a oni kreću u ekranizaciju romana najčitanije hrvatske književnice Marije Jurić Zagorke. Vinko Grubišić pojasnio je da namjeravaju snimiti TV blockbuster, a prvi roman koji će pretočiti u film je 'Grička vještica'.