PRVIH DEVET MJESECI

Dobit Ericssona Nikole Tesle potonula 45 posto

28.10.2014 u 11:33

Bionic
Reading

Prihodi Ericssona Nikole Tesle u prvih devet mjeseci ove godine bili su za 4,5 posto manji nego u istom lanjskom razdoblju, dok je neto dobit istodobno pala gotovo 45 posto, što je posljedica prodajnog miksa, pritiska na cijene te investicija u razvoj proizvoda i usluga

Neto dobit kompanije iznosila je u prvih devet mjeseci ove godine 58,9 milijuna kuna, što je 44,8 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, navodi se u danas objavljenom financijskom izvješću Ericssona Nikole Tesle.

Bruto dobit tvrtke u prvih devet ovogodišnjih mjeseci iznosi 122,3 milijuna kuna, što je smanjenje od 25 posto u odnosu na 162 milijuna kuna bruto dobiti iz istog razdoblja prošle godine. Bruto marža bilježi pad na 13,4 posto, kao posljedica prodajnog miksa, pritiska na cijene te investicija u razvoj proizvoda i usluga.

U izvješću se navodi i komentar predsjednice Uprave Gordane Kovačević kako 'ezultati poslovanja tijekom trećeg tromjesečja pokazuju nastavak stabilnog poslovanja'.

'Gledajući prvih devet mjeseci, prihodi od prodaje manji su 4,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prihodi od prodaje na domaćem tržištu na razini su prošlogodišnjih dok Ericssonovo tržište bilježi daljni rast, čime je djelomično ublažen pad prihoda na ostalim tržištima. Udio izvoza u ukupnim prihodima od prodaje iznosi 74 posto', ističe Kovačević.

Ericssonovi prihodi od prodaje u prvih devet mjeseci ove godine iznose, naime, 911,5 milijuna kuna i manji su za 4,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U ukupnim prihodima od prodaje najveći udio ima tzv. Ericssonovo tržište, i to od 47,6 posto, dok je udio domaćeg tržišta 26 posto, a izvoza na ostala tržišta 26,4 posto.

Na domaćem je tržištu Ericsson ostvario prihode u iznosu od 237,2 milijuna kuna, a iz kompanije ističu da su kretanja na domaćem tržištu elektroničkih komunikacija povezana sa širenjem novih tehnologija, odnosno rasta broja priključaka širokopojasnog pristupa internetu te pozitivni trendovi u korištenju usluge prijenosa TV programa.


Istovremeno sa smanjenjem prihoda od telefonskih usluga, porast broja priključaka i internetskog prometa povećali su ukupne prihode od usluga pristupa internetu, navode iz Ericssona Nikole Tesle.

Na tzv. Ericssonovom tržištu prihodi od prodaje bilježe porast od 3 posto u odnosu isto prošlogodišnje razdoblje, na 433,3 milijuna kuna, dok na ostalim izvoznim tržištima (bez Ericssonova tržišta) iznose 241 milijun kuna, što je smanjenje od 19 posto u odnosu isto lanjsko razdoblje.

Naime, na tržištima jugoistočne Europe, odnosno Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Kosova, prihodi od prodaje smanjeni su 28 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, na 126,6 milijuna kuna, dok na tržištu Zajednice Neovisnih Država (ZND) prihodi od prodaje iznose 114,4 milijuna kuna i niži su za 5 posto nego lani.

Promatrano prema poslovnim područjima, najveći udio u prihodima od prodaje u promatranom je razdoblju ostvaren na području mrežne infrastrukture - 486,8 milijuna kuna ili 53 posto ukupnih prihoda od prodaje. Slijedi područje profesionalnih usluga s 393,2 milijuna kuna ili 43 posto ukupnih prihoda od prodaje, dok je preostalih 4 posto prihoda, odnosno 31,5 milijuna kuna, ostvareno u segmentu rješenja podrške.

U izvješću se, uz ostalo, ističe da kompanija ima stabilnu bilancu s ukupnom imovinom od 622,9 milijuna kuna. Vrijednost ukupne imovine smanjena je 40,6 posto u usporedbi s krajem 2013., kao posljedica smanjenja novca i novčanih ekvivalenata te kratkotrajne financijske imovine.

'Tijekom trećeg tromjesečja započeli smo novi ciklus strateškog planiranja, koji se temelji na činjenicama koje opisuju trenutačno stanje u svim poslovnim i tehnološkim segmentima kao i na analizi budućih kretanja/trendova na transformirajućem ICT tržištu. Strategija razvoja Ericssona Nikole Tesle usmjerena je na daljnje jačanje pozicije u četiri interesna područja. Želimo biti vodeći ICT transformacijski partner našim kupcima, prepoznati kao kompanija koja privlači, razvija i zadržava talentirane zaposlenike, pokreće i usmjerava pozitivne promjene u društvu te stvara vrijednost za dioničare. Cilj nam je ostvariti što bolje poslovne rezultate kroz transformaciju, usmjerenost na nove poslovne prilike, unapređenje operativne učinkovitosti, upravljanje obrtnim kapitalom i rizicima', zaključuje Kovačević.