Ove je godine DPD Croatia uveo novitet na tržištu distribucije. Riječ je o online plaćanju paketa pouzećem putem sigurnog sustava za autorizaciju kreditnih kartica
I dok se u nekim zapadnim zemljama ukida opcija plaćanja paketa pouzećem, odnosno usluga Cash on Delivery (COD), u Hrvatskoj je ista mogućnost još uvijek najzastupljenija metoda plaćanja online narudžbi.
Nepovjerljivost prema plaćanju raznim bankovnim karticama i dalje je prisutna kod mnogih domaćih e-kupaca. No taj bi se trend trebao promijeniti narednih godina kroz daljnje jačanje online trgovine.
Prema istraživanju E-shopper barometer o navikama i očekivanjima e-kupaca kojeg je provela DPDgroup, čak je 50% ispitanika u Hrvatskoj odgovorilo da biraju COD opciju prilikom online kupovine. S druge strane, taj je postotak na europskoj razini znatno manji te se je tek kod 13% ispitanika ovaj način plaćanja pokazao kao prvi izbor.
Iako plaćanje pouzećem jest prvi odabir većine primatelja, u praksi ti isti primatelji često nemaju spreman točan iznos gotovine za paket koji im se dostavlja, bez obzira na to što ih je dostavna služba već kontaktirala i najavila dostavu.
U svrhu poboljšanja korisničkog iskustva te dodatnog ubrzanja dostavnih procesa, DPD je ove godine u suradnji s jednom domaćom tvrtkom prvi predstavio hrvatskom tržištu unaprijeđenu uslugu plaćanja otkupnine (COD).
Riječ je o online sustavu za autorizaciju kreditnih kartica koji se primjenjuje isključivo na pakete s otkupninom.
Kada je paket krenuo na dostavu, primatelj biva obaviješten SMS porukom i email-om koji sadrže broj paketa te poveznicu na online sustav. Klikom na poveznicu, primatelj plaća navedeni COD iznos. Online plaćanje vrši se kao i svaka druga kupnja preko interneta, a otkupninu je moguće platiti sljedećim karticama: Mastercard®, Maestro®, American Express® i Diners®. Platitelj treba unijeti podatke svoje kreditne kartice i potvrditi transakciju.
Iako je riječ o online plaćanju karticama, primatelji paketa ovog puta ne pokazuju toliko nepovjerenje. Razlog tomu je taj što obavijesti o mogućnosti plaćanja putem online sustava prethodi SMS i e-mail da je njihov paket krenuo na dostavu, s vremenskim okvirom dolaska kurira. Tako je nepovjerenje prema kartičnom plaćanju smanjeno, a sam proces dostave ubrzan.