Restorani Boškinac u Novalji i LD Terrace u Korčuli novi su dobitnici po jedne Michelinove zvjezdice u ovoj godini, dok su svoje zvjezdice zadržali dosadašnji nositelji - Pelegrini u Šibeniku, 360º u Dubrovniku, Monte u Rovinju, Noel u Zagrebu i Draga di Lovrana u Lovranu, izvijestili su u petak iz HTZ-a.
To znači da od ove godine ukupno sedam restorana u Hrvatskoj ima jednu zvjezdicu Michelina, jednog od najpoznatijih vodiča i 'ocjenjivača' kvalitete i inovativnosti restorana u svijetu.
Michelin je na svojim web stranicama objavio popis za Hrvatsku, a to je, kao i svake godine, rezultat tajnog obilaska hrvatskih restorana od strane profesionalnih inspektora Michelina.
Osim novih zvjezdica, Michelin je na svoju specijalnu listu "Bib Gourmand" (kvalitetni meniji uz pristupačne cijene) uvrstio također još dva hrvatska restorana - Konobu Škoj na Šolti i Zlatne Gorice u Varaždin Bregu, a na toj su listi od prošle godine još i restorani Batelina u Banjolama, Konoba Vinko u Konjevratu, Agava i TAČ u Zagrebu.
Tako je sada u Hrvatskoj ukupno 70 restorana s Michelinovim oznakama, ističu iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
"Ponosni smo na hrvatskih sedam restorana s Michelinovom zvjezdicom i što su se i Novalja i Korčula pridružile drugim hrvatskim destinacijama koje se mogu pohvaliti autentičnom i iznimno kvalitetnom gastronomskom ponudom. MicheIin je svjetski sinonim za izvrsnost u gastronomiji, a Hrvatska je zemlja vrhunske gastronomije, koja postaje sve važnijim motivom dolaska i povratka gostiju u neku destinaciju. Siguran sam u odlične promotivne efekte svih tih oznaka koje mogu biti i poticaj u daljnjem razvoju i njegovanju naših autohtonih okusa", poručio je tim povodom direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Ministar turizma Gari Cappelli ocijenio je da su nova Michelinova priznanja hrvatskim restoranima potvrda da se hrvatska gastro scena iz godine u godinu razvija.
"To je ujedno i velika nagrada za sve koji kontinuirano rade na unapređenju kvalitete pripreme, prezentacije te stvaranja cjelokupnog gastronomskog doživljaja. Hrvatska kontinuirano gradi imidž prepoznatljive gastro destinacije uz izuzetnu raznolikosti regionalnih gastronomskih identiteta", naglasio je ministar.
Iznosi pritom i podatke iz istraživanja Food Travel Monitor-a po kojemu je čak 93 posto turista sudjelovalo u nekom "posebnom iskustvu vezanom uz hranu i piće" tijekom turističkog putovanja, što ukazuje da je gastronomija danas sadržaj za koji su gotovo svi turisti zainteresirani.
"Upravo zato ćemo posebnu pozornost u idućem strateškom razdoblju posvetiti eno-gastronomiji, povezivanju proizvođača i ugostitelja te jačem brendiranju i dodatnom pozicioniranju Hrvatske kao nove gastro ikone Europe", poručio je Cappelli.