Jedna od vodećih i globalno najutjecajnijih kompanija za strateško poslovno savjetovanje EY Parthenon, kao dio kompanije Ernst & Young intenzivira svoje poslovne aktivnosti u Hrvatskoj zbog ubrzanja strateške transformacije globalnog gospodarstva. Na hrvatskom i europskom tržištu povećavaju se ulaganja u stratešku transformaciju u različitim industrijama - financijskoj i autoindustriji, maloprodaji, farmaciji, energetici i ICT-u.
EY Parthenon nastao je 2014. godine spajanjem utjecajne američke kompanije The Parthenon Group i tima OC&C Strategy Consultants koju je pokrenula konzultantska tvrtka Ernst & Young. Kao jedna od vodećih menadžment konzalting kompanija u svijetu, EY Parthenon je strateški savjetnik brojnim globalnim i regionalnim kompanijama u području razvoja strategije, reorganizacije i transformacije, optimizacije troškova, povećanja efikasnosti procesa i prodajne učinkovitosti, kao i digitalne transformacije.
Danas EY Parthenon čini 170 partnera i preko 6.500 konzultanata u više od 120 zemalja. U Hrvatskoj su prisutni od 2019. godine, ali se od sredine prošle godine njihove aktivnosti na hrvatskom tržištu počinju značajno intenzivirati.
Fokus u radu EY Parthenona na hrvatskom tržištu je strateška i digitalna transformacija kompanija te implementacija novih modela strateškog upravljanja. Poslovanje u aktualnim okolnostima zahtijeva od menadžmenta tvrtki preispitivanja i redefiniranja svrhe organizacije. U svjetlu radikalne promjene dinamike kupaca i tržišta, važnu ulogu ima postavljanje novih ili prilagodba postojećih strateških smjernica, uvođenje disruptivnih inovacija i digitalna transformacija.
Veliko globalno istraživanje na području Europe, Sjeverne Amerike i Azije koje je krajem prošle godine proveo EY Parthenon o digitalnoj transformaciji u kojem je sudjelovao 1001 član uprava ili izvršnih direktora kompanija pokazalo je da je njih 62% suglasno kako kompanije moraju radikalno transformirati svoje poslovanje u sljedeće dvije godine.
Istraživanje je također pokazalo da se kompanije krećući u digitalizaciju poslovanja prečesto fokusiraju na samu tehnologiju, a zapravo iskustva onih koje su najuspješnije potvrđuju da proces treba početi razvojem odgovarajuće strategije i definiranja vrijednosti koju bi digitalizacija trebala donijeti poslovanju pa tek onda birati tehnološka rješenja koja će to omogućiti.
Hrvatske tvrtke i menadžment sve više prepoznaju potrebu za strateškim i fokusiranim pristupom u poduzimanju hrabrijih iskoraka u digitalizaciju i optimizaciji poslovnih procesa. Upravo u tome EY Parthenon pruža stratešku savjetodavnu podršku i sve većem broju hrvatskih kompanija.
Prema iskustvu EY Parthenona, tvrtke tradicionalnih industrija koje dosad nisu niti razmišljale o digitalnoj strategiji morale su u proteklom periodu digitalizirati barem dio svog poslovanja gotovo preko noći. Višegodišnji planovi digitalizacije transformirani su u mjesečne planove. Veliki broj tvrtki sada će dugoročno promijeniti način rada unutar samih tvrtki i ne razmatraju potpuni povratak u urede i s punim kapacitetima, a pokrenule su se i tektonske promjene u pristupu kupcima i dobavljačima.
‘Tvrtke traže digitalne strategije koje su fokusirane na korisnike i stvaraju ekosustav usluga koji izravno odgovara na svakodnevne promjene u potrebama i navikama. Digitalne platforme pritom igraju ključnu ulogu integrirajući niz usluga u intuitivno i personalizirano digitalno iskustvo, podržano naprednim analitičkim alatima’, ističe Domen Zadravec, partner u EY Parthenonu, zadužen za upravljanje poslovanjem EY Partenona na tržištu srednje Europe uključujući i Hrvatsku.
Provedba digitalnih transformacija u zrelim kompanijama nije jednostavan proces vezan isključivo uz ulaganja u nove tehnologije već traži zaista transformacijski pristup čitavom poslovanju.
‘Da bi kompanije uspješno provodile digitalnu transformaciju važno je imati fleksibilne modele rada, zaposlenike s odgovarajućim znanjima i vještinama i kulturu poticanja inovacija. Veliki je izazov promijeniti kulturu, kompetencije i način razmišljanja menadžera i zaposlenika u industrijama i tvrtkama koje već dugo postoje, jer to znači radikalne promjene. Nove industrije i tvrtke rođene u digitalno doba postale su "izazivači" na tržištu svima koji trebaju funkcionirati u novom digitalnom svijetu. Prilagodba je moguća, ali je zahtjevna i zaista traži strateški pristup u svim segmentima.’, napominje Domen Zadravec.