Tvrtke Hendal, Ramiro i Status grupa predstavili su Udrugu za promicanje kulture u poslovanju s ciljem poticanja razvoja kulture profesionalnih i odgovornih poslovnih odnosa
'Udruga KUP nastala je kao odgovor na trenutačno stanje kulture ponašanja u Hrvatskoj, sa željom da se na nj odgovori na drugačiji način nego što je uobičajeno, bez okrivljavanja i kritiziranja, već isticanjem znanja, iskustava i dobrih praksi o profesionalno odgovornom ponašanju koje direktno dovodi do povećanja konkurentnosti', istaknula je Tanja Pureta, predsjednica Udruge.
Članovi Udruge mogu biti fizičke i pravne osobe koje žele kroz edukaciju i razvoj širiti kulturu odgovornih poslovnih odnosa. Ideja za osnivanje proistekla je iz činjenice da u Hrvatskoj ne postoji jasna definicija poželjne i učinkovite poslovne kulture. Pokazalo je to i istraživanje agencije Hendal, prema kojem tek svako dvadeset i peto poduzeće ispravno definira pojam kulture u poslovanju.
'Simptomatično je da većina poslodavaca smatra da je za odgovorno poslovanje najvažnije ispunjavanje ugovornih obaveza, dok je etika i kultura tek na trinaestom mjestu', naglasila je Nevenka Hendrih, potpredsjednica te udruge.
U svojim aktivnostima ona će se usredotočiti na četiri temeljna odnosa: kod pravnih osoba to su zaposlenici, dobavljači, korisnici i struka, dok se kod fizičkih osoba radi o odnosu prema vlastitom profesionalnom razvoju, kolegama, poslodavcima i korisnicima. 'Želimo mijenjati uvjerenje da smo kao pojedinci ili tvrtke preslabi da nešto poduzmemo jer nam sustav to ne dopušta', poručila je Hendrih.
Upućujući podršku inicijativi nove udruge ispred Nacionalnog vijeća za konkurentnost, Goran Radman, predsjednik NVK, ukazao je na usku povezanost poslovne kulture i konkurentnosti.