Dalmatinska tvrtka Ribola obilježava 30 godina poslovanja. Na tržištu su prisutni od 1992. godine, otkad su se prometnuli u regionalnog maloprodajnog lidera s više od 80 prodajnih mjesta u Dalmaciji, od Šibenika do Orebića, sve do otoka i Dalmatinske zagore
Povodom 30. obljetnice tvrtka je izdvojila najvažnija događanja i ključne godine u svom razvoju. Ističu 2005. godinu kad je Ribolu preuzeo Nird d.o.o. s prvim velikim investicijskim ciklusom i porastom tržišnog udjela. Važna je bila i 2008. godina u kojoj je tvrtka postala članica Ultra gros grupacije, čija je danas jedna od najvećih članica. Treća ključna godina je 2013. u kojoj je tvrtka preuzela 13 trgovina Dione te izgradila veliki logistički i distributivni centar s otkupnom stanicom. Nakon toga, Ribola nastavlja rasti s poslovnom politikom koja se fokusira na veći broj trgovina tzv. kvartovskog formata, postajući vremenom jedan od ključnih 'igrača' u tom segmentu maloprodaje.
Tempo rasta Ribole posljednjih nekoliko godina donekle su diktirala i globalna gospodarska kretanja, naglašavaju iz tvrtke, no unatoč izazovima u pandemiji, nastavili su rasti u prihodima i broju zaposlenih. Tako će 30. obljetnicu obilježiti s četiri nove poslovnice u 2022. godini, od čega dva hipermarketa, te najavom za nove velike investicijske projekte u 2023. godini. Proteklu je godinu tvrtka zaključila s 527 milijuna kuna prihoda, što je porast od 17 milijuna kuna u odnosu na 2019.
'Dobar susjed'
U trgovinama Ribole gotovo 70 posto asortimana čine domaći proizvodi, a članica uprave Ribole Marija Kapural smatra da su zato cijenjeni među kupcima i dobavljačima. 'U našem logističko-distributivnom centru koji se prostire na 15.000 četvornih metara svakodnevno otkupljujemo kvalitetno i domaće svježe voće i povrće od poljoprivrednika s dalmatinskih polja i lokalnih OPG-ova', kaže Kapural, dodajući da usko surađuju i s lokalnim proizvođačima drugih prehrambenih proizvoda.
Tvrtka pokriva tržišta trgovina veličine od 300 do 800 četvornih metara, a tvrde da je riječ o maloprodajnoj filozofiji 'dobroga susjeda', točnije 'domaći' odnos s kupcima. Kažu da takav odnos nastoje njegovati i sa svojim zaposlenicima.
'Kada procjenjujemo Ribolu kao poslodavca ističemo stabilnost poslovanja, zatim konkurentna primanja prodavača -– najniža plaća za prodavača je 5500 kuna – koji su srce naše tvrtke, ali i uredno radno vrijeme te mogućnost napredovanja', kaže Kapular koja je u Riboli počela raditi još kao studentica, prije 20 godina.
Usto Ribola podržava lokalnu zajednicu kroz sponzoriranje kaštelanskih sportskih klubova, donacija Crvenom križu, KBC-u Split te kroz lokalne humanitarne akcije.