Srpska cestovna poduzeća ogorčena su zbog dodjele poslova na autocesti koridor X grčkim tvrtkama Actoru i Terni, koje su povoljnijim ponudama pobijedile na natječaju i tako srpskoj građevinskoj operativi uzele kolač ispred nosa. Srpska poduzeća protestiraju jer smatraju da su grčke tvrtke dobile poslove nakon što su ponudile dampinške cijene. Prema njihovoj računici, cijena je niža od materijala koji će se koristiti u gradnji
Ponuda grčkih tvrtki bila je niža 29,7 milijuna eura pa su kreditori, Svjetska banka, Europska investicijska banka i EBRD, dali prednost grčkim tvrtkama bez obzira što u srpskim poslovnim krugovima vjeruju da će konačna cijena biti veća od one koju su dale grčke tvrtke.
Poduzeće za ceste Beograd dalo je zajedničku ponudu s hrvatskim Konstruktorom za gradnju tunela na dionici prema bugarskoj granici, ali je grčka Terna dobila posao s cijenom nižom za 15,8 milijuna eura od srpsko-hrvatskoga cestovnoga konzorcija.
Goran Rodić, tajnik za građevinarstvo u Privrednoj komori, kaže da nijedna cijena nije konačna jer izvođači uvijek nađu način da naplate stvarni iznos. Smatra da se najviše krade na zemljanim radovima i postavljanju asfalta. Srpska poduzeća očekivala su da će sigurno dobiti poslove pa su dopremila mehanizaciju na radilišta prije odluke natječajne komisije u kojoj presudnu riječ imaju zajmodavatelji.
Srpske tvrtke više nisu mogle računati na pogodnosti koje su imale prilikom dodjeljivanja posla na gradnji iste autoceste u Vojvodini, kad je izvođače određivalo Ministarstvo za infrastrukturu. Tri spomenute banke odobrile su zajmove pod uvjetom da one određuju izvođače iako će zajam vraćati javno poduzeće Putevi Srbije. U tvrtki Koridori Srbije, koja upravlja gradnjom autoceste, ističu da je domaćim zakonodavstvom predviđeno da se poslovi povjeravaju tvrtkama koje ponude najnižu cijenu pa se potez banaka smatra logičnim.
Posao je na natječaju dobila Nibens grupa u sastavu koje je poslovalo devet poduzeća iako je hrvatska tvrtka Hidroelektra niskogradnja u konzorciju s Vojputom iz Subotice dala povoljniju ponudu.
Srpski cestari nadaju se da će na sljedećem natječaju dobiti poslove na održavanju postojeće cestovne mreže u duljini 15.822 km. Kako kaže Zoran Drobnjak, direktor Puteva Srbije, tvrtke će morati proći odgovarajuće testove prije nego što im se dopusti da sudjeluju na natječaju. Još je upitno hoće li moći sudjelovati tvrtke u sastavu Nibens grupe jer poslovne banke još nisu odobrile sanacijski program, a vlada se drži postrance. Za to vrijeme više od pet tisuća radnika strepi da će ostati bez posla i neisplaćenih zarada.