Iako je u novu Tvornicu željezničkih vozila Gredelj uloženo više od 800 milijuna kuna, a u izradu triju prototipova vlakova još 300 milijuna kuna, te bi investicije mogle propasti jer netko pokušava minirati proizvodnju hrvatskih vlakova, upozorili su sindikalni čelnici na današnjoj konferenciji za novinare
Sindikalci neće dopustiti da se zbog nečijih privatnih interesa, odnosno provizije za kupovinu vlakova u inozemstvu, upropasti ulaganje u hrvatske vlakove koje bi trebali proizvoditi Gredelj i Končar, te da zbog toga oko 2000 radnika u tim poduzećima i na njih vezanim tvrtkama ostane bez posla.
Ne prihvaćamo da Gredelj postane Obrovac usred Zagreba, zagrmio je predsjednik Udruge radničkih sindikata Hrvatske Damir Jakuš podsjetivši kako je novu tvornicu lani svečano otvorila premijerka Jadranka Kosor, da bi sada u pitanje došao i Gredeljev opstanak.
HŽ Putnički prijevoz naručio je tri prototipa vlakova (elektromotorni gradsko-prigradski i međugradski, te dizel gradsko-prigradski) od Gredelja i Končara koji su za njihovu izradu potrošili po 100 milijuna kuna po vlaku. Vlakovi su napravljeni po narudžbi na temelju studije koje je prvo predviđala isporuku 91 vlaka, da bi to kasnije bilo smanjeno na 41 vlak.
Sada se, međutim, u HŽ-u može čuti da je taj vlak neisplativ i izbjegava se potpisati ugovor o njegovoj izgradnji. HŽ pritom treba odluku Vlade kako bi mogao podići već dogovoreni kredit od 100 milijuna eura za izgradnju 20 vlakova, što bi Gredelju osiguralo posao u idućih sedam - osam godina, kaže Jakuš.
Nema nikakva razloga da Vlada ne dopusti prije izbora potpisivanje ugovora o izgradnji vlakova, osim ako netko ne želi preko kupovine stranih vlakova zaraditi proviziju. Pritom Željko Stračević, predsjednik Sindikata radnika TŽV Gredelj - Remonter, ističe da je hrvatski vlak 20 posto jeftiniji od Siemensova, a prototipovi koji su nedavno predstavljeni javnosti već voze na linijama Zagreb - Dugo Selo i Zagreb - Vinkovci.
Ako se ovako nastavi, Gredelj ima novaca za isplatu još dvije - tri plaće, a nakon Nove godine svi možemo otići na burzu rada. No, to neće proći samo tako, mi smo spremni zavariti portu i dići pobunu, zaprijetio je Starčević.
Predsjednik Nezavisnog sindikata radnika TŽV Gredelj Miro Margeta požalio se na 'maćehinski' odnos HŽ-a prema Gredelju. Iako smo u stopostotnom vlasništvu HŽ-a, za njih radimo samo 20 posto svojih poslova, ako barem sedam vlakova ne bude potpisano do kraja godine, Gredelj će propasti, tvrdi Margeta.