KREĆU OTPUŠTANJA

Hajdaš Dončić: 'Željeznica više neće biti hospicij'

05.10.2012 u 15:33

Bionic
Reading

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić najavio je danas da od 1. studenog HŽ Holding više neće postojati. Njegovi operativni poslovi razdijelit će se na HŽ Infrastrukturu, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo

Sve tri tvrtke u narednih deset mjeseci, do ulaska Hrvatske u EU i liberalizacije prometa na prugama, provest će racionalizaciju broja zaposlenih.

'Napravljene su analize i ne bi smjelo biti nikakvih turbulencija. Svim zaposlenima bit će ponuđena jedinstvena maksimalna bruto otpremnina od 200.000 kuna i njezina visina će u konačnici ovisiti o radnom stažu i broju godina provedenih u HŽ-u. Mislim da je to dobra socijalna mjera', rekao je Hajdaš Dončić na današnjoj konferenciji za novinare, dodajući da je HŽ zadnjih 20 godina bio hospicij i da će se to promijeniti.

HŽ Infrastrukturu očekuje pojačano ulaganje u pruge. Europski koridori financirat će se, naglasio je ministar, novcem iz europskih fondova dok će se regionalni pravci obnavljati pomoću kredita.

Trenutno je osigurano oko 450 milijuna kuna za lokalne pruge. Do kraja godine ponovno će biti otvorena pruga za Daruvar, krenut će radovi na pruzi prema Požegi, a u planu su još Kumrovec i Petrinja, izvijestio je predsjednik Uprave Infrastrukture Darko Perišić

Do kraja ovog mjeseca Infrastrukturu će napustiti 500 ljudi, a do konca godine bit će otpušteno uz otpremnine njih još 150, rekao je Perišić.

HŽ Putnički prijevoz mora se pripremiti za dolazak konkurencije. Uskoro će biti raspisan natječaj za 44 nova vlaka, s tim da bi se prvi na pruzi mogao naći, prema riječima Hajdaša Dončića, za 18 mjeseci. Na tender će se moći javiti i Gredelj koji je u stečaju.

'To ne bi bilo moguće da nije pokrenut stečajni postupak. Gredelju je račun bio konstantno blokiran', istaknuo je ministar koji očekuje da će Gredeljeva dugovanja koja sad iznose oko 500 milijuna kuna narasti za dodatnih 15 do 20 posto. 'Na vidjelo će izaći velik broj faktura koje nikad nisu bile proknjižene', predviđa Hajdaš Dončić.

Za HŽ Cargo traži se strateški partner koji može garantirati povećanje prometa robe na europskim koridorima. 'Ne govorimo o privatizaciji, već o traženju partnera koji će osigurati više posla za, primjerice, Luku Rijeku i Luku Ploče', naglasio je ministar.