Povodom početka obilježavanja Svjetskog tjedna ulagatelja 2019., Hanfa je u utorak upozorila na važne čimbenike o kojima ulagač treba voditi računa prilikom donošenja odluka o ulaganju, među kojima navodi da je potrebno istražiti prednosti i nedostatke investicijskog proizvoda te informirati se o naknadama i provizijama
Svjetski tjedan ulagatelja 2019. obilježava se ovoga tjedna, a svrha mu je skrenuti pozornost javnosti na potrebu stjecanja kvalitetnih znanja i informacija prije donošenja odluka o ulaganju u financijske proizvode i usluge.
Riječ je o inicijativi Međunarodne organizacije komisija za vrijednosne papire (International Organization Of Securities Commisions - IOSCO), a pridružila joj se i Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa).
Hanfa je tako kao važne čimbenike o kojima ulagač treba voditi računa prilikom donošenja odluka o ulaganju izdvojila provjeru ima li investicijsko društvo ili investicijski fond s kojim posluje sve potrebne licence za rad, zatim da je potrebno istražiti prednosti i nedostatke investicijskog proizvoda u koji se planira uložiti novac te informirati se o naknadama i provizijama, a valja imati i kritički pristupiti obećanjima o brzom bogaćenju ili ulaganjima u kojima se ne može izgubiti novac.
Također, navode iz Hanfe, potrebno je razumjeti složeni kamatni račun i složeno ukamaćivanje, razumjeti važnost diversifikacije ulaganja, planirati ulaganja ovisno o budućim potrebama i razdobljima života, kao i prepoznati koristi od dugoročnih ulaganja, njihovog kontinuiteta i diversifikacije.
Iz Hanfe ističu da su u posljednje vrijeme sve popularnija i ulaganja u kriptovalute te ulaganja preko interneta, pri čemu poručuju da je važno razumjeti rizike koje sa sobom nosi ulaganje u inicijalnu ponudu kriptovaluta i kriptovalute općenito, te pažljivo odvagnuti prednosti i nedostatke takvih ulaganja.
Navode da na umu treba imati dubinsku analizu ulaganja, pa čak i kada se trguje putem interneta i u digitalnom okruženju.
Kao važno napominju i prepoznavanje znakova potencijalne investicijske prijevare putem interneta, a poručuju i da nikada ne treba ulagati samo temeljem preporuke poznatih osoba, tzv. influencera, već odluke treba donositi promišljeno, temeljem parametara dubinske analize.
Naposljetku, kažu da treba znati i da većina investicijskih društava ne dopušta svojim klijentima trgovanje samo korištenjem kreditne kartice, već je prethodno potrebno ispuniti određenu dokumentaciju i zadovoljiti određene parametre.