Predbožićna blagdanska potrošnja u Hrvatskoj mogla bi ovoga prosinca u odnosu na prošlogodišnji pasti i do 20 posto, rekla je u srijedu voditeljica Odjela za trgovinu Hrvatske gospodarske komore (HGK) Tomislava Ravlić
"Prema prvim procjenama HGK-a potrošit ćemo i do 20 posto manje nego u prosincu 2019. godine, kada je potrošnja iznosila 15,8 milijardi kuna", rekla je Ravlić u izjavi za novinare.
Podsjetila je da je lanjska prosinačka blagdanska potrošnja bila rekordna.
Ukupna pad prometa u maloprodaji po njenim će riječima ove godine u odnosu na prošlu iznositi između sedam i devet posto.
Istaknula je da se potrošačke navike mijenjaju, pa je u prvih deset ovogodišnjih mjeseci internetska kupnja porasla za 12 posto.
Pozvala je potrošače da u blagdanskoj kupnji biraju domaće proizvode.
Predsjednik Udruženja trgovine HGK Ivica Katavić rekao je da će trgovci, kao i drugi građani, ovu godinu pamtiti dok su živi, ali će je nastojati i što prije zaboraviti.
Problemi za trgovinu počeli su po njegovim riječima s početkom pandemije, uzrokujući paničnu kupnju o ožujku, a potom je uslijedilo zatvaranje i ljetni oporavak, da bi u listopadu promet bio samo dva i pol posto manji nego lani. No, uslijedio je ponovni jači razvoj pandemije u studenom i djelomično zatvaranje u prosincu.
U prosincu po njegovim riječima u trgovini "neće biti katastrofa", a pad će iznositi između deset i 20 posto, ovisno o tipu trgovine i njezinoj lokaciji.
"Najvažnije je zadržati zdravlje kupaca i trgovaca i poštivati mjere stožera civilne zaštite" rekao je Katavić, naglasivši trud i žrtvu trgovaca, uz onu koju poduzimaju medicinari i prosvjetari.
Optimizam po njegovim riječima donosi cjepivo te je pozvao građane da se cijepe čim to bude moguće.
Prema zadnjim podacima Državnog zavoda za statistiku, u Hrvatskoj je u listopadu potrošnja u maloprodaji pala za 2,5 posto u odnosu na isti lanjski mjesec. Bio je to osmi uzastopni mjesec pada potrošnje na godišnjoj razini, ali sporiji u odnosu na 7,3-postotni pad u rujnu i najmanji od ožujka.
U prvih deset mjeseci ove godine promet u trgovini na malo realno je pao za 6,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.