Hrvatski građani brzo usvajaju globalne trendove koje kreiraju kartičarske kuće, poput beskontaktnog plaćanja, iako nisu u samom svjetskom vrhu pri korištenju najnovijih tehnologija, rečeno je u srijedu prilikom prezentacije Mastercardovog istraživanja o korištenju kartica i navikama potrošača
Direktorica Mastercarda za Hrvatsku Sanja Žigić kazala je da je istraživanje Masterindex provedeno u listopadu na uzorku od 1005 ispitanika, uz ostalo pokazalo da se beskontaktnim plaćanjem služi 40 posto ispitanika dok je 91 posto anketiranih za njega čulo.
Podsjetila je da je taj vid plaćanja u Hrvatskoj uveden tek krajem 2012. godine.
Predstavnik Mastercarda za srednju i istočnu Europu Brian Morris ističe da je beskontaktno plaćanje postalo svjetska realnost, pa se recimo svaka druga transakcija Mastercarda u Češkoj odvija beskontaktno, odnosno svaka treća u Poljskoj.
Istraživanje je pokazalo da 93 posto hrvatskih građana ima barem jednu karticu, 33 posto dvije, a čak 50 posto tri ili više.
Korisnika debitnih kartica pritom je 86 posto dok je kreditne kartice u listopadu koristilo 30 posto anketiranih, što je dva posto više u odnosu na svibanj.
Nadalje, 26 posto anketiranih kartice koristi svaki dan, 32 posto tri do pet puta tjedno, 25 posto jednom ili dva puta tjedno, a 12 posto tek jednom ili dva puta mjesečno.
Prema rezultatima istraživanja, mobilno plaćanje hrvatski građani najviše koriste za plaćanje parkinga (76 posto anketiranih), 56 posto koristi mobitel za provjeru stanja računa dok m-banking koristi tek 13 posto ispitanika.
’Iznenadio nas je podatak da je 82 posto ispitanih barem jednom koristilo karticu za on line trgovinu, dok sedam posto njih takvu transakciju napravi jednom tjedno’, kaže Sanja Žigić. Dodaje da Hrvati putem interneta najčešće kupuju odjeću, obuću i modne dodatke i elektroničke proizvode.
Isključivo hrvatske trgovine, prilikom on line transakcija, najčešće je tražilo 16 posto građana, isključivo strane 40 posto, a domaće i strane 44 posto. Pritom se PayPalom i sličnim servisima služi 32 posto anketiranih, 26 posto koristi kreditne kartice, 20 posto debitne, a šest posto plaća gotovinom prilikom dostave.
Kao razloge za on line trgovinu, 75 posto anketiranih navelo je pristupačne cijene, 63 posto mogućnost trgovanja u svakom trenutku dana i noći dok za 59 posto ljudi taj način kupovanja znači uštedu vremena.