NIKO BULIĆ U LONDONU

'Hrvati su nasmijani i uzbudljivi, uživaju u životu'

Bionic
Reading

U Italiji se pije najbolji espresso, u Belgiji jede najbolja čokolada, a u Hrvatskoj je uz vrhunsko vino najbolje servirati sir – tako je barem Hrvatska turistička zajednica predstavila Hrvatsku u Londonu. Hrvatska se na jednom od najvećih sajmova na svijetu pojavila u potpuno novom ruhu

Jedan od najvećih turističkih sajmova na svijetu, World Travel Market, otvoren je jučer u Londonu, i to 32. put. Na jednom mjestu okupilo se oko pet tisuća izlagača ljepota i ponuda 199 zemalja svijeta. Na odjelu Europe, u moru velikih štandova Italije, Belgije, Grčke, Francuske i španjolskih regija, blješti 300 kvadrata novog hrvatskog štanda kojeg potpisuje slikar i dizajner Ivica Propadalo.

Štand je redizajniran nakon desetak godina i to s ‘efektnim iskorakom’. Od ove godine Hrvatska će privlačiti nove turiste u svijetu velikim kružnim video-zidom koji se proteže iznad cijelog štanda od 300 četvornih metara. Na zidovima su ispisani tzv. QR kodovi preko kojih posjetitelji mogu svojim mobitelima dobiti sve potrebne informacije o Hrvatskoj. Koliko je novca uloženo u novi štand, očito je tajna jer do točne informacije nikako nismo mogli doći.

Na pitanje koliko Hrvatsku košta izlaganje u Londonu dugogodišnji predsjednik HTZ-a Niko Bulić kaže: ‘Košta 20 posto više nego klasični štandovi, a točan iznos moram provjeriti. Ne bih vam htio reći broj iz rukava. Ja znam da u programu rada za sljedeću godinu, ukupno za sajamske nastupe HTZ-a, imamo 20 milijuna kuna. To će se utrošiti za oko 100 sajamskih nastupa u svijetu.’

Što se tiče novog štanda, Bulić pojašnjava da je on prošao na javnom natječaju na kojem je bilo dvadeset ponuđača koji su dali svoja rješenja: ‘Odlučivali smo u dva kruga, a na kraju smo se opredijelili za štand Ivice Propadala. Po četvornom metru štand košta 395 eura, to je cijena, i možete računati koliko dalje. Cijena štanda stavljena je u realnu financijsku konstrukciju, a 15 izlagača je dio zakupa preuzelo na sebe. Nama čak nedostaje prostora jer je još suizlagača tražilo mjesto na našem štandu.’

Kliknite za uvećanje

Bulić kaže da je posljednjih osam mjeseci, koliko su trajale pripreme, strahovao kako će štand na kraju izgledati te da se i sam ugodno iznenadio ‘efektnim iskorakom s novom tehnologijom’.

Vidite da štand izgleda smart (pametno). Imali smo hrabrosti za tehnološki iskorak, i svima nam je laknulo kad smo vidjeli da je sve išlo u pravom smjeru’, rekao je zadovoljni Bulić.

Osim štanda, u novom ruhu su i hostese. Djevojke su odjevene u tamnoplave kostime s neizostavnim crveno-bijelim šahovskim poljem. U HTZ-u uniforme opisuju kao ‘vrlo atraktivne i moderne odore koje odlikuje elegancija i funkcionalnost’. Dizajnerica je Branka Vučetić-Atletić

Na konferenciji za novinare Bulić se pohvalio sve većom posjećenosti Hrvatske i stranim novinarima Hrvatsku opisao kao ‘zemlju koja kao lijepa ptica leti prema zapadu’. Istaknuo je da Hrvatska ima 1.244 otoka i grebena, zbog čega je raj za jedriličare, a zbog brojnih nacionalnih parkova i parkova prirode, Hrvatsku je nazvao europskim nacionalnim parkom. Građane Hrvatske predstavio je kao ljude koji žive mediteranskim stilom života: ‘Sve radimo polako, ništa se ne radi pretjerano, uživa se u životu. Prijateljski smo raspoloženi, različiti, uzbudljivi, nasmiješeni, topli i gostoljubivi.’

Na sajmu kao što je WTM u Londonu, Bulićeve tvrdnje vrlo su relativne. Usprkos prekrasnim i ljubaznim djevojkama koje savršeno govore engleski jezik, na hrvatskom štandu sve se vrti oko privlačenja poslovnih partnera i besprijekornog odrađivanja posla. Rijetki su degustirali hrvatsko vino i sir... No, kada se prošećete po, primjerice Bliskom istoku, gostoljubivost, način prezentacije zemalja, opuštenost i toplina prezentera dobiva novu dimenziju. Štandovi postaju udobni ležajevi s umirujućim svjetlima i svilenim rupcima koji vise s plafona. Prezenteri su nasmiješeni kaligrafi iz Ujedinjenih Arapskih Emirata koji vam poklanjaju vaša imena krasopisom ispisana na arapskom pismu, tople i prekrasne žene iz Irana spremne na poduži razgovor o životu i predrasudama, bez obzira na to što ih u redu čekaju potencijalni poslovni partneri...