Privatnim iznajmljivačima smještaja u hrvatskom turizmu od 1. travnja ove godine bit će dostupna usluga eBooking koju su osmislili i razvili u Hrvatskom Telekomu
Osim što je to prvi put da će takvu uslugu u Hrvatskoj ponuditi jedan telekom operator, riječ je i o jedinstvenom rješenju na hrvatskom tržištu. Iako postoje različite web stranice s mogućnostima online bookinga koje tim putem prodaju i privatni smještaj, obično je to vezano za pet do deset najvećih iznajmljivača te za najveće turističke agencije koje posreduju u tom poslu.
Različite booking forme su pritom često nejasne, zatražena ponuda ponekad ostane bez odgovora, a rijetko ili uopće ne postoji sustav koji bi istodobno nudio i prodavao te davao mogućnost sigurnog prihvata kreditnih kartica.
Rješenje HT-a razlikuje se upravo po tome jer se obraća i malim i velikim iznajmljivačima nudeći im integriranu galeriju i opis ponude, satelitske karte pomoću kojih ih je lakše naći te druge korisne usluge. Rješenje omogućava i vođenje cjelokupnog poslovanja online, kao i mogućnosti potpunog upravljanje cijenama, uslugama i plaćanjem.
Ciljana skupina za takvo rješenje, po riječima Igora Švehle iz HT-a, prije svega su mali privatni iznajmljivači kojima treba pomoći da se 'otrgnu' od tri ljetna mjeseca koliko iznajmljuju te pokušaju raditi dulje. Vjerujući da će im cijena tri ponuđena paketa za tu uslugu biti prihvatljiva, Švehla dodaje da za 350 eura godišnje ili za manje od jednog eura dnevno mogu imati zanimljivo rješenje za svoje poslovanje.
U sklopu tog projekta, koji nazivaju i CFO-Cimer Fraj Online, nudi se i izrada personaliziranih web stranica za svakog iznajmljivača te dodatna promocija u sklopu HT-ovog tportala.
Taj je HT-ov projekt predstavljen na nedavno održanoj konferenciji o online prodaji u turizmu (Kolektiva Web::Strategije X - Ugodno popunjen g. Turizam), gdje je aktualizirana tematika korištenja interneta u prodaji i marketingu u hrvatskom turizmu. Kako na konferenciji nije bilo predavača iz velikih hotelskih ili agencijskih kuća, niti iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ), teško je bilo nešto konkretnije čuti o trenutnom stanju tog segmenta u hrvatskom turizmu općenito, ali su zato drugi predavači, većinom web majstori, dizajneri i slični, predlagali svoja rješenja za taj model biznisa.
Na konferenciji je predstavljeno i jedno od rijetkih istraživanja na tu temu, koje je proveo specijalizirani portal PoslovniTurizam na uzorku od 95 hotela koji gotovo svi imaju web stranice i većina ih na taj način nudi mogućnost rezervacije smještaja. Istraživanje je pokazalo da je udio prodaje ostvarene preko online kanala još uvijek relativno mali. Većina hotelijera tim putem ostvaruje manje od 25 posto ukupne prodaje, a njih tek 13,8 posto 50 do 75 posto ukupne prodaje.
Na konferenciji je sudjelovao i Magnus Emilson, autor Ciybreaka, jednog od najnaprednijih digitalnih projekata u turizmu. Ono što se od njega očekivalo predavanjem je i potvrdio, a to je da bez razvoja destinacijskog online bookinga nema i ne može biti kvalitetnog razvoja turističkog proizvoda odredišta u današnjem te pogotovo u budućem vremenu.
Zbog toga upitnim drži i opstojnost turističkog ureda kao takvog, smatrajući da je za svako odredište važno da ima i određenu vrstu nacionalnog pretraživača ponude preko kojeg će turisti temeljem svojih potreba i želja pronaći ono što je idealno za njih.
Stoga je Hrvatskoj i njenim turističkim djelatnicima poručio da ne otkrivaju 'toplu vodu', nego da iskoriste uspješne platforme za online turizam koje su već dostupne na tržištu i prilagode ih lokalnim uvjetima.
Posjetite stranicu eBooking klikom ovdje