Projekt 'Kreativna Hrvatska', koji su pokrenuli Klaster kreativnih industrija i Hrvatska udruga poslodavaca (HUP), okuplja zaposlene u granama kreativne i kulturne industrije; arhitekture, medija, vizualnih umjetnosti, filma, videoigara, scenskih umjetnosti, izdavaštva ili glazbe
Kreativna i kulturna industrija u Europi zapošljava više od sedam milijuna ljudi, čini 4,2 posto BDP-a, treća je grana zapošljavanja i jedina koja pokazuje otpornost na gospodarska kretanja.
'Kreativne i kulturne industrije, možda ne pod tim nazivom i na taj način, postoje još od stare Perzije, još od doba Darija kada je on komunicirao kroz umjetničke eksponate sa šiom javnosti. S obzirom da nas nisu uspjeli ubiti kroz par tisuća godina, onda ćemo zasigurno opstati i u budućnsti', rekla je na predstavljanju projekta 'Kreativna Hrvatska' predsjednica klastera Kreativnih i kulturnih industrija i HUP-a Ivana Nikolić Popović. Klaster okuplja 60-ak udruga i tvrtki s područja promidžbe, arhitekture, glazbe, izdavaštva, scenskih umjestnosti, TV-a, filma, videoigara ili vizualne umjetnosti, a cilj im je zajednički raditi na jačanju konkurentnosti i promicanju održivog rasta kulturne i kreativne scene u Hrvatskoj.
'S time da je kreativnost jedan neiscrpan potencijal koji svakog dana može proizvoditi nove proizvode. Ti proizvodi imaju visoku izvoznu vrijednost, ne mogu se outsourcat, zapošljavaju lokalnu radnu snagu i ne znam tko bi nakon toliko argumenata mogao takvu industriju zamenariti', kaže Nenad Marčec iz HDS ZAMP-a. S obzirom na to da područje kreativnih i kulturnih industrja nije dovoljno kvalitetno pozicionirano u postojećim politikama, zakonima i strategijama, članovi Klastera će raditi na još boljoj promociji ove grane; izradit će mrežu kontakata, potrebne analize i strategije te će udruženi lobirati prema svim relevantnim institucijama i predstavnicima javne vlasti, zaključuje direktorica HUP granskih udruga Jasminka Martinović
'Snage za to imamo, zastupamo interese više od šest tisuća poslodavaca koji zapošljavaju više od 400 tisuća radnika. Kreativne i kulturne industrije sigurno spadaju u taj dio i borit ćemo se za to da i oni dobiju status gospodarske grane', kaže Martinović.