Prodaja novih automobila u Hrvatskoj u ovoj godini porasla je za više od 50 posto, a prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje, vrijednost kasko osiguranja porasla je za gotovo 14 posto pa je premija te vrste osiguranja dosegla 880 milijuna kuna. No mnogi ljudi prilikom ugovaranja kaska ne čitaju ugovore i zapravo propuštaju mnoge pogodnosti koje nudi ta vrsta osiguranja
Korisnici kaska često griješe, ne raspitaju i ne znaju što sve zapravo imaju. Ne uzimaju svi puni kasko, već samo djelomični, koji pokriva samo dio svih mogućih šteta, što može ostaviti gorak okus u ustima prilikom prijave štete.
No u čemu je zapravo stvar? Naplata štete po kasku vrlo je jednostavna - prijavite štetan događaj pod uvjetom da ga pokriva vaša polica i dobit ćete novac. Ako imate štetni događaj koji vaša polica ne pokriva, primjerice udar na divlju životinju, s novcem se možete pozdraviti.
Još manje ljudi zna da gotovo svaka polica punog kaska nudi i opciju popravka 'manje štete', koju mnogi korisnici i upotrijebe jednom godišnje bez ikakvog gubitka bonusa. Recimo, odluče popraviti neko manje oštećenje, poput udubljenih vrata ili ogrebotine.
Te manje štete pokrivene su nekim fiksnim iznosom koji može doseći i do 5000 kuna, no sve ovisi o vrsti vozila koje imate, premiji kaska koju uplaćujete i, naravno, osiguravajućoj kući s kojom ste sklopili ugovor. Svako od dvadesetak domaćih osiguranja nudi različite uvjete i cijene te kod nekih, što ovisi i o vašem agentu za osiguranje, manje popravke napravit ćete bez ikakvog problema, dok druge vole otezati unedogled.
Dodatno, prilikom sklapanja punog kaska osiguravatelj će od vas vjerojatno tražiti da uz kasko sklopite ugovor o obveznom auto osiguranju kako biste mogli koristiti sve pogodnosti. S druge strane, kasko i obvezno auto osiguranje možete i odvojiti te svaki uzeti u posebnom osiguranju, ako mislite da je ta ponuda bolja za vas.
Zaključno, malu, ali i velike štete možete riješiti na dva načina - tako što će se servis i vaša osiguravajuća kuća dogovoriti i popraviti vam automobil bez toga da imate ikakve veze s novcem koji je za to potreban ili ćete se nagoditi s osiguravajućom kućom i uzeti novac. U drugom slučaju potrebno se dogovoriti sa serviserom, po mogućnosti nabaviti jeftinije dijelove i možda vam na kraju priče ostane i koja kuna u džepu.