Uprava INA-e odobrila je 29. studenog na svojoj sjednici strategiju kompanije za razdoblje od 2011. do 2015., kao i financijske ciljeve i ciljeve segmenata djelatnosti. Kako se navodi u priopćenju kompanije, navedena strategija definira ključna područja ulaganja Ine u narednim godinama, a za koja kompanija namjerava izdvojiti ukupno 20 milijardi kuna kapitalnih ulaganja, ovisno o dostupnim financijskim izvorima
Oko dvije trećine planiranih ulaganja odnosi se na projekte u Hrvatskoj, čime Ina ostaje najveći ulagač u zemlji. U području istraživanja i proizvodnje kao primarnom pokretaču razvoja, tvrtka planira slijediti razvojnu strategiju temeljenu na istraživanjima razvojem postojećih projekata i kroz potencijalne neorganske korake, stoji u priopćenju.
Nadalje, Ina je usmjerena na stopostotnu zamjenu rezervi te održavanje proizvodnje na razini od najmanje 70,000 boe po danu kompenzirajući prirodni pad proizvodnje iz postojećih polja, te s razvojem postojećih polja u strateškom periodu.
U području prerade i prodaje Ina planira zauzeti poziciju regionalnog lidera dosezanjem poboljšanja EBITDA od 250 milijuna dolara do 2015. uz istovremeno osiguranje kontinuirane isporuke na hrvatskom tržištu.
U Hrvatskoj je kompanija usmjerena na dostizanje 75-postotnog udjela na veleprodajnom tržištu motornih goriva, a istovremeno udvostručujući izvoznu veleprodaju motornih goriva do 2015. godine.
U daljnjem razvoju rafinerijskog sustava kompanija će se usredotočiti na ulaganja u tehnologiju za obradu teških ostataka u riječkoj rafineriji te osiguranja dva milijuna tona godišnje dostupnog tehničkog kapaciteta u sisačkoj rafineriji u strateškom periodu s posebnim fokusom na ulaganja u održavanje i zaštitu zdravlja, sigurnosti i okoliša, kao i u sustav logistike u smislu povezivanja riječke i sisačke rafinerije cjevovodom.
Također, tvrtka namjerava dosegnuti više od 10 posto povrata na uloženi kapital (ROACE) u maloprodaji kako bi povećala svoju konkurentnost, a što ujedno podržava i nastavak intenzivnog modernizacijskog projekta maloprodajne mreže. Do 2015. godine obuhvatit će se ukupno 270 benzinskih postaja s ciljem općeg podizanja razine usluge, operativne učinkovitosti i izgleda benzinskih postaja.
Kompanija je usmjerena na jačanje svoje tržišne pozicije postizanjem povećanja prodaje benzina od šest posto i povećanja u ukupnoj prodaji dizela od četiri posto na postojećim tržištima. Kompanija također vidi mogućnosti, posebno na hrvatskom tržištu, u identificiranju prilika da u strateškom razdoblju uđe i u poslovanje energijom.
Nakon konzultacija s oba velika dioničara, navedeni smjer strategije kompanije uprava je jednoglasno donijela. Pojedinosti iz strategije bit će objavljene nakon njihove prezentacije Nadzornom odboru kompanije, zaključuje se u priopćenju.