Britanski proizvođač piva SABMiller "načelno" je prihvatio poboljšanu ponudu za preuzimanje od strane konkurentskog Anheuser-Busch InBeva od 44 funti po dionici, kojom je ta britanska kompanija procijenjena na oko 68 milijardi funti ili 104 milijarde dolara, izvijestili su u utorak iz tih kompanija.
U priopćenjima su uprave kompanija navele da su postigle načelni sporazum o ključnim uvjetima moguće preuzimanja. Iz SABMillera su objavili da je njihova uprava spremna dati jednoglasnu podršku ponudi od 44 funti po dionici u gotovini. Ako sporazum bude realiziran, novostvoreni bi pivarski div držao oko 30 posto svjetskog tržišta piva.
Kompanije još nisu službeno finalizirale uvjete ponude, no najnoviji razvoj događaja znači da su produljile rok za podnošenje ponude do 28. listopada. Najnoviji prijedlog stigao je dan ranije.
Najveći svjetski proizvođač piva povećao je u ponedjeljak ponudu za preuzimanje SABMillera sa 42,15 na 43,50 funti po dionici, čime je vrijednost te britanske kompanije dosegnula oko 67 milijardi funti ili 103 milijardi dolara. Jučer je na zatvaranju Londonske burze cijena dionica SABMillera iznosila 36,67 funti.
Ponuda predstavlja premiju od oko 50 posto iznad cijene SABMillerove dionice sredinom rujna, kada je ponudbeni proces započeo. Jučerašnja ponuda bila je već četvrta, s obzirom da je uprava SABMillera prethodne ponude od 38, 40 i 42,15 funti po dionici u gotovini odbila, tvrdeći da su u "značajnoj mjeri" podcijenile vrijednost kompanije.
Spajanjem tih dviju kompanija nastao bi najveći svjetski proizvođač piva vrijedan oko 275 milijardi dolara, s obzirom na trenutačnu cijenu dionica ta dva proizvođača piva, a nova mega kompanija imala bi više od 400 brandova u svijetu i proizvodila trećinu piva u svijetu.
Lani je udjel AB InBeva, proizvođača marki kao što su Budweiser, Stella Artois, Corona i više od 200 drugih brandova, na svjetskom tržištu piva iznosio 21,1 posto. SABMiller, proizvođač brandova kao što su Peroni, Grolsch i Pilsner Urqwuell, držao je 15 posto tržišta.
Ako se postigne konačan dogovor o povezivanju tih dviju kompanija, u nekim zemljama, kao što su SAD i Kina, regulatori će morati razmotriti ne radi li se o stvaranju monopola na tim tržištima.
Za mnoge analitičare bi to preuzimanje značilo kraj konsolidacije u toj industriji, budući da su velike četiri kompanije AB InBev, SABMiller, Heineken i Carlsberg, već prisutne širom svijeta i proizvode više od polovice piva u svijetu.