U Karlovačkoj pivovari bit će uspostavljena nova proizvodna linija, kako bi se pratio trend rasta potrošnje piva u Hrvatskoj, ali i drugim zemljama. Kako ističu u tvrtci Heineken Hrvatska, očekuju još bolje poslovne rezultate od rekordne 2023. godine, ponajprije zbog uspješne turističke sezone
Drugi najveći pivar na domaćem tržištu i njegov vlasnik, multinacionalna kompanija Heineken, šire svoju proizvodnju. Uložit će 25 milijuna eura u uvođenje nove linije za punjenje piva. Uz to će modernizirati opremu.
Kako je istaknula predsjednica Uprave Heinekena Hrvatska, Maud Meijboom-van Wel, na domaćem je tržištu vidljiv porast potražnje za pivom u limenkama, a Heineken kroz Karlovačku pivovaru želi pratiti taj trend.
Dio investicija u proširenje je već učinjen. Naime, završeno je postavljanje novih horizontalnih i vertikalnih tankova te zračnih kompresora, a izgrađen je i novi logistički plato. Samo time će se kapacitet proizvodnje i isporuke povećati za 36 posto
'Hrvatsko tržište piva bilježi stabilan rast, s izraženim trendom 'premiumizacije'. Turizam značajno utječe na sezonalnost prodaje, dok potrošači sve više preferiraju praktične formate, poput limenki – što je jedan od razloga naše investicije u liniju', rekla je za Poslovni dnevnik Maud Meijboom-van Wel, dodavši da je vidljiv postupak oporavak potrošnje piva nakon koronapandemije.
Punjenje praznina na tržištu
U Europi se, pak, tržište još oporavlja od ekonomskih posljedica pandemije, no bitno je naglasiti kako je Heineken spreman popuniti praznine. Investiciju u Karlovcu je 'amenovalo' i Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije, omogućivši njenu realizaciju bez procjene utjecaja na okoliš i prihvatljivosti za ekološku mrežu. Naime, investicija se radi u sklopu postojećeg postrojenja koje ima sve potrebne dozvole.
'Uspješna turistička sezona pozitivno je utjecala na potrošnju, osobito u priobalnim područjima. Očekujemo da će se taj trend nastaviti i u 2025., uz blagi rast, potaknut povoljnijim ekonomskim uvjetima i stabilizacijom inflacije', poručila je Meijboom-van Wel.
Heineken je postao vlasnikom Karlovačke pivovare još 2003. godine. Trenutno zapošljavaju 367 ljudi, a s novom investicijom otvoreno je oko 15 novih radnih mjesta.
Rekordni prihodi i izvoz
Podaci o poslovanju u Hrvatskoj dostupni su tek za pretprošlu godinu. Ukupni su prihodi premašili 141 milijuna eura, što je i rekord u poslovanju, a od toga je od ostvareno 32 milijuna eura, što je gotovo 11 puta više nego u 2022. godini. Pritom se pivo najviše izvozilo u BiH, a zatim i u Austriju, Njemačku, Mađarsku, Švicarsku, Švedsku, Sloveniju, Australiju i Kanadu.
Na globalnoj razini, Heineken je prošle godine zabilježio rast operativne dobiti od 8,3 posto. Pritom su se neto prihodi povećali za pet posto. Sam brend Heineken je porastao za devet posto, a premium segment za pet posto.
'Očekujemo stabilan rast u 2025., potaknut jačanjem turizma, povećanjem proizvodnih kapaciteta i inovacijama u našem portfelju. Nastavljamo razvijati naše brendove i prilagođavati se promjenama u preferencijama potrošača, s posebnim naglaskom na premium segment i nove trendove u konzumaciji piva', zaključila je Maud Meijboom-van Wel.