Istraživanje i čitanje oduvijek su ga zanimali, a kako je odrastao u 90-ima, kad nije bilo interneta, pa tako ni društvenih mreža ni Wikipedije, glavni izvori informacija bili su mu leksikoni, atlasi i dječje enciklopedije iz kojih je upijao znanje. Silvije Pleština sastavljač je pitanja za popularnu kvizašku emisiju 'Potjera', a mnogi se još sjećaju toga da je prije 15 godina 'bez treptaja' osvojio 250.000 kuna u emisiji 'Tko želi biti milijunaš?'. Svoje znanje i strast prema kvizovima odlučio je naposljetku kapitalizirati, a u razgovoru za tportal otkrio je kada je došao na ideju o potpuno novoj usluzi na tržištu te raduje li ga sve veća popularnost pub kvizova
Silvije Pleština ukupno je sastavio oko 20.000 pitanja. Iako priznaje da je sve teže 'zadržati svježinu', kaže da i dalje voli to raditi kao i na početku, posebno kad je riječ o sastavljanju pitanja za pub kvizove. 'Uvijek ima mjesta i za znanje i za humor. To je ono što želim poticati kod sudionika mojih kvizova; da nauče nešto i da se zabave', kaže nam Silvije.
Nova usluga na tržištu
Diplomirao je politologiju, no nije ostao u struci, već je svoj poslovni put započeo u marketingu jedne strane korporacije, da bi zatim prešao u odjel za digitalni marketing u Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ). Potom je iz HTZ-a došao u marketinšku agenciju u kojoj je vodio digitalne kampanje za klijente iz različitih industrija.
'I naposljetku, kad bih nakon napornog radnog dana došao doma, obavljao bih svoj drugi posao koji nema radno vrijeme, kao autor pitanja za 'Potjeru'. Ideja o kvizu kao animacijskoj aktivnosti javila mi se tijekom rada u agenciji, kad sam razmišljao kako dodatno oploditi svoje opće znanje. Nisam htio biti samo 'vitez uzaludnog znanja', kako je Lazo Goluža zvao kvizaše, već sam htio to znanje kapitalizirati. Prvo sam na profilu na Instagramu @plestigram objavljivao kvizove svojim pratiteljima, a onda sam odlučio stvoriti potpuno novu uslugu na tržištu koju ću nuditi klijentima. Kontaktirao sam s raznim odjelima za HR, PR i event agencijama, tvrtkama. Dobio sam prve poslove, uspješno ih odradio i stvar se počela kotrljati sama od sebe', kaže nam Silvije.
Više od 100 kvizova za razne tvrtke i partnere
Tako je nastao Kvizni režim, brend pod Silvije kojim nastupa i vodi kvizove za razne teambuildinge, druženja i okupljanja. Dosad je održao više od sto kvizova za razne tvrtke i partnere – od festivala, udruga, turističkih zajednica pa sve do startupa, putničkih agencija i velikih korporacija. Također je vlasnik tvrtke Brzo i efikasno za digitalni marketing, što je njegova druga djelatnost. 'I u jednom i u drugom poslu imam kolege s kojima surađujem i s kojima gradim posao', kaže Silvije.
Pojašnjava nam da je kviz kao oblik zabave ili teambuildinga još relativno nov koncept među klijentima. 'Mnogi sudionici mojih kvizova nikad nisu bili na kvizu, ne znaju kakvu atmosferu mogu očekivati, stoga su jako uzbuđeni doživjeti pub kviz. Teme su uglavnom opća i pop kultura, nešto što je svima blisko i svakodnevno. Pojedini klijenti žele da se u kvizu stavi naglasak na određenu temu ili traže da on bude na engleskom, i tu se naravno uvijek prilagodim. Osim kad inzistiraju na tome da pitanja budu lagana, onda ne izlazim uvijek ususret', kaže u šali Silvije.
Smatra da je odluka o poduzetništvu bila najbolja u njegovu poslovnom životu jer je, kaže, raditi za sebe jedno, a raditi za sebe ono što voliš i u čemu si uspješan ideal kojem teži.
'To se onda prelijeva na privatni život, u kojem sam sretniji, ispunjeniji, pa i organiziraniji. Izuzetno sam zadovoljan svojim putem i rezultatima, pogotovo ako uzmemo u obzir to da sam pokrenuo posao od nule, ali i period pandemije, kad mi je posao zbog epidemioloških mjera bio snažno pogođen. U to vrijeme krenuo sam s online kvizovima pa sam se opet prilagodio okolnostima i nudio klijentima istu uslugu na drugačiji način. Upravo tu prilagodljivost, svestranost i fokusiranost na klijente vidim kao svoje najveće prednosti', ističe.
Prisjeća se da su pub kvizovi u Zagrebu krenuli prije 15-ak godina kao razonoda rezervirana za uzak krug kvizaša i entuzijasta. No s vremenom su i drugi počeli igrati i organizirati kvizove. Najveći skok u popularnosti pub kvizova, kaže, ipak se dogodio s 'Potjerom', jer su svi lovci potekli s pub kviz scene.
'Znanje je naš najveći kapital'
'Lovci su zbog eksponiranosti na malim ekranima postali najveći ambasadori pub kvizova, ali i kvizova generalno. Naravno da me raduje to da su kvizovi in jer pozdravljam svaku afirmaciju znanja i intelektualnog prestiža, nečega što danas rapidno gubimo u društvu', ističe naš sugovornik.
Kaže stoga da raste interes za pub kvizovima, no da oni tek trebaju steći širu popularnost u društvu i medijima. 'Primjerice, danas jedino HRT proizvodi i emitira kvizove, a komercijalne televizije još uvijek više vide korist u drugim tipovima showa. Kvizovi ipak potiču ljude na razmišljanje, vježbaju našu memoriju i logiku, a pritom mogu i trebaju biti zabavni. I naravno, njeguju znanje, koje jest naš najveći kapital, i zato ih treba održavati, odnosno nastaviti producirati i emitirati', naglašava.
Redovito zbog prirode posla prati portale, društvene mreže i aktualnosti kako bi ostao u toku, a istovremeno obogatio utvrđeno znanje novim. 'Uvijek sam, kao i većina kvizaša, naginjao društvenim temama jer su me one najviše zanimale pa sam tu najpotkovaniji, tj. najkreativniji s pitanjima', kaže.
Zanimalo nas je hoćemo li ga ponovno vidjeti na malim ekranima kao natjecatelja, no kaže da ne smije nastupati u kvizovima s obzirom na to da je autor pitanja za 'Potjeru'. Prije bi često išao na pub kvizove, no u posljednje vrijeme čini to rjeđe, ali i dalje ih objavljuje na svom profilu na Instagramu. 'Moj je cilj nastavak popularizacije kviza kao edukativno-zabavne aktivnosti, njegova promocija kao vrhunske teambuilding animacije te naravno širenje poslovanja Kviznog režima', zaključuje Pleština.