GRADSKA LUKA SPLIT

Istočna obala na čekanju, horor na kolodvoru

04.05.2010 u 15:59

Bionic
Reading

Nitko zapravo još nije ozbiljno postavio pitanje pristupa za turističke autobuse centru Splita u sklopu kvalitetnog rješenja čitave istočne obale

Gradska luka u Splitu se ponajčešće u javnosti, posljednjih godinu-dvije, spominjala u kontekstu preuređenja Rive, prometa u trajektnoj luci i rekonstrukciji zapadne obale. Zapadna obala se opet najviše dovodi u vezu sa završetkom rekonstrukcije i dogradnje hotela Marjan Hilton u vlasništvu gradonačelnika Splita Željka Keruma. Istočna obala gradske luke se uglavnom rjeđe spominjala.

U tom dijelu luke se nalazi odlično organizirana trajektna luka i pristanište za velike kruzere, a uskoro se završava dogradnja carinskog gata, također za pristajanje velikih turističkih kruzera. Nedavno je, nakon dugo vremena, dogovorom Fonda za privatizaciju s tvrtkom Dalmacijavino konačno riješen još jedan problem na tom prostoru, premještanje pogona tvrtke Dalmacijavino na gradski predio Kopilica u Sjevernoj luci.

Horor na autobusnom kolodvoru

Posebno je loša situacija na autobusnom i željezničkom kolodvoru na istočnoj obali gradske luke. Mračni i zapušteni prostori s manjkavom infrastrukturom u kasnim noćnim satima kod putnika izazivaju priličnu jezu i nelagodu. Nedostaje kvalitetna usluga na tim kolodvorima, sanitarni čvorovi i elementarna rasvjeta. Grad s turističkim ambicijama bi trebao taj problem riješiti već sutra, no tako nešto nažalost nije ni na vidiku.


Ono što ostaje kao problem, a kako sada stvari izgledaju, neće se još dugo riješiti,  autobusni je i željeznički kolodvor na istočnoj obali te pristup za turističke autobuse. U Split svakodnevno dolazi veliki broj turističkih autobusa koji su u transferu ili na proputovanju i na takav način grad posjeti neevidentirani, ali zasigurno veliki broj turista. Prvi problem je sam pristup gradskoj luci i centru grada. Tim turističkim autobusima, uglavnom sa stranim turistima, na raspolaganju je samo jedan, ograničeni prostor kraj Lučke kapetanije koji je inače predviđen za autobuse Croatia Airlinesa i za taksi službu.

Na tom punktu svakodnevno dolazo do velikih gužvi i poteškoća u prometu, što donekle još funkcionira do početka lipnja, kada se intenzivira i promet u trajektnoj luci. Tada se redovito dogodi prometni kolaps u tom dijelu grada. Nerijetko dolazi do incidenata između taksista s jedne strane te vozača autobusa Croatia Airlinesa i vozača turističkih autobusa s druge strane. U nekim slučajevima i policija mora uredovati u smirivanju situacije.

Nitko zapravo još nije ozbiljno postavio pitanje pristupa za turističke autobuse centru grada u sklopu kvalitetnog rješenja čitave istočne obale. Autobusni terminal u funkciji turizma je na tom mjestu je neophodan. Korist bi bila višestruka, od naplate parkiranja autobusima do evidentiranja realnog broja gostiju koji na ovaj ili onaj način dolaze u grad. U Trogiru i Dubrovniku gradovi iz toga izvlače veliku financijsku korist.

Primjer je kvalitetnog rješenja autobusnog terminala za turističke autobuse sa sanitarnim čvorom, mjenjačnicom i ostalim neophodnim sadržajima u nedalekom Mostaru u susjednoj državi. Split je istaknuo visoke ambicije u pravcu razvoja turizma i kvalitetno rješenje je nužno i hitno. Do tada, istočna obala je na čekanju.