Hrvatska poljoprivredna proizvodnja pala je za četvrtinu u posljednjih sedam godina unatoč subvencijama od 3,5 milijardi kuna godišnje. Pokrivenost uvoza izvozom je 60 posto, a godišnje stvaramo milijardu eura deficita. No, godišnje nam dolazi 19 milijuna turista koje treba nahraniti?
Kako osigurati plasman domaćih prehrambenih proizvoda u najznačajnijoj gospodarskoj, govorilo se na panelu Hrvatski proizvod za hrvatski turizam, u sklopu prvoga R&B Weekend festivala u Zagrebu uz pokroviteljstvo HGK.
Tom je prilikom Tomislava Ravlić, direktorica Sektora trgovine HGK istaknula kako je akcija Hrvatski proizvod za hrvatski turizam nastavak akcije Kupujmo hrvatsko koja traje već 22 godine, a 18 je treballo da ljudi pokažu kako su spremni preferirati domaće proizvode pred drugima.
'Ne tako davno omiljeni trend bio nam je odlazak preko granice u Austriju, Italiju ili Mađarsku u šoping, no zahvaljujući ovoj akciji to se promijenilo', rekla je Ravlić, naglasivši da je okretanje domaćem i autohtonom globalni trend.
Akcijom Hrvatski proizvod za hrvatski turizam upravo se želi, istaknuto je, olakšati hrvatskim tvrtkama plasman proizvoda u turizam.
'Problem su nedostatne količine, nemamo lanac prodaje. Hrvatska je geografski izazovna i logistički je izazov slavonske proizvode kratkog roka trajanja plasirati u Dubrovnik', rekao je Denis Matijević, direktor konzultantske tvrtke Smarter te dodao kako je rješenje horizontalno povezivanje malih proizvođača među onima koji proizvode iste proizvode, ali i vertikalno s lancem distribucije koji će osigurati da taj proizvod dođe do hotela i restorana .
'S druge strane i ozbiljno se moramo pozabaviti demografijom jer u nekim našim mjestima više nema tko raditi ono što potičemo', istaknuo je Matijević.
Goran Filipović, član Uprave lošinjskih Jadranka Hotela, upozorio je kako svaka turistička kompanija u Hrvatskoj nije i hrvatska kompanija te svaka od njih ima svoju strategiju razvoja.
'Mi smo u hrvatskom okruženju postali brend za povezivanje malih proizvođača u našu ponudu. Da bismo to ostvarili, morali smo uložiti puno napora u posljednjih pet godina u naše dobavljače iz našeg najbližeg kruga. Krenuli smo s partnerima s Cresa i Lošinja, no većina njih se bavi iznajmljivanjem apartmana i prave poljoprivredne proizvodnje zapravo nema. Radimo sa 60 obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava i ostvarujemo s njima 6 milijuna kuna prometa. Kupujemo od hrane do dasaka na kojima prezentiramo hranu, no to je tek pet posto od svega onoga što nam treba', upozorava Filipović dodajući kako je veliki izazov dovesti na Lošinj u vrućim ljetnim mjesecima svježi sir i vrhnje iz Zagreba.
Panelisti su se složili kako bi bilo dobro da četiri ministarstva, poljoprivrede, gospodarstva, financija i turizma, dogovore način kako ojačati povezivanje proizvođača i osigurati bolji distribucijski kanal za njihove proizvode.
R'n'B Weekend Zagreb (Restaurants & Bars Weekend) održava se u Gliptoteci Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti do 26. svibnja. Festival je namijenjen svim hedonistima i ljubiteljima dobre hrane, pića, kave i zabave, a na jednom mjestu izmijenit će se brojna svjetski poznata imena gastronomske scene. Sam festival tematski je podijeljen na tri kategorije – hranu, piće i kavu, a tijekom festivala bit će dodijeljene i nove Michelinove zvjezdice te održane radionica i natjecanja u spravljanju hrane i pića.