Kina je predložila smjernice za reguliranje algoritama koje pružatelji internetskih usluga koriste za preporuke korisnicima, objavio je u petak regulator, dodavši da im je cilj poboljšati zaštitu privatnosti i sigurnosti osobnih podataka
Kina je predložila smjernice za reguliranje algoritama koje pružatelji internetskih usluga koriste za preporuke korisnicima, objavio je u petak regulator, dodavši da im je cilj poboljšati zaštitu privatnosti i sigurnosti osobnih podataka.
Pružatelji usluga moraju poštovati načela poslovne etike i pravednosti i njihovi algoritmi ne bi trebali mamiti korisnike da troše puno novca odnosno da potrošnjom narušavaju javni red i mir, navodi se u priopćenju kineske uprave za kibernetički prostor.
Algoritmi se ne smiju koristiti za otvaranje lažnih korisničkih računa, a korisnici moraju moći jednostavno isključiti algoritamsku uslugu preporuka.
Objava prijedloga vremenski se poklopila s pojačanim vladinim nastojanjima da uvede reda u internetskog sektoru nizom inspekcija i kaznama kompanijama zbog kršenja ravnopravnog tržišnog natjecanja i povrede privatnosti korisničkih podataka.
Kinesko udruženje potrošača kritiziralo je ove godine internetske tvrtke, tvrdeći da zlorabe osobne podatke i da ih agresivnim nastupom pokušavaju potaknuti da kupe njihove proizvode i usluge i da sudjeluju u promotivnim akcijama.
Državni mediji otada su više puta pozivali vladu da regulira upotrebu takvih algoritama.
Internetske kompanije širom svijeta koriste algoritme za predviđanje sklonosti korisnika i preporuku proizvoda i usluga. U Kini sektor uključuje tvrtke poput diva internetske trgovine Alibabe, digitalne kompanije za usluge prijevoza Didi Global i vlasnika TikToka ByteDancea.
Kina je nedavno usvojila zakon o sigurnosti osobnih podataka koji će stupiti na snagu 1. rujna, a cilj mu je zaštita prava korisnika interneta u kibernetičkom prostoru i ograničenje snažnog rasta internetskog sektora, podsjeća Reuters.