Kineski konglomerat HNA kupio je 25 posto udjela u američkoj hotelskoj grupi Hilton Worldwide za 6,5 milijardi dolara, što predstavlja još jednu u nizu investicija kineskih kompanija u turistički sektor
Kineske kompanije, naime, pojačano ulažu u međunarodni turistički sektor jer sve više Kineza putuje po svijetu, a kupnja Hiltona dio je, kako je priopćio HNA, nastojanja grupe da postane globalna turistička tvrtka.
To je druga investicija HNA u američkom turističkom sektoru jer je taj konglomerat u travnju preuzeo Carlson Hotels, tvrtku vlasnicu Radisson i Park Plaza brendova.
Taj kineski turistički, logistički i financijski konglomerat osnovan je 1993. godine kao regionalni zrakoplovni prijevoznik, a posljednjih godina snažno raste, pa sada ima godišnje prihode od oko 30 milijardi dolara i zapošljava oko 200.000 ljudi, uglavnom u Sjevernoj Americi, Europi i Aziji.
HNA je je jedna od najvećih kineskih turističkih kompanija s gotovo 2.000 hotela u svijetu i 1.250 zrakoplova.
Hiltonovih 13 brendova uključuje, pak, Conrad Hotels and Resorts, Curio i Double Tree, a ima oko 4.700 hotela u vlasništvu ili pod franšizom u 104 zemlje svijeta.
"Vjerujemo da će ovaj odnos koristiti i jednoj i drugoj tvrtki i otvoriti nove mogućnosti za naše brendove i goste u svijetu, posebice zbog snažne pozicije HNA na brzorastućem kineskom putničkom i turističkom tržištu", kazao je Christopher J Nasseta, izvršni direktor Hiltona.
HNA je udjel od 25 posto u Hiltonu kupio od investicijske tvrtke Blackstone, pa je njezin udjel u Hiltonu sada smanjen na 21 posto.