Njemački maloprodajni lanac Lidl pokreće ofenzivu na američko tržište i planira otvoriti prve trgovine u Sjedinjenim Američkim Državama 2018. godine, piše Business Insider
Lidl se u SAD-u želi profilirati kao spoj maloprodajnog lanca Walmart i Trader Joe'sa, lanca trgovina koji uglavnom nudi prehrambene proizvode s naglaskom na organsku hranu. Analitičari tržišta ne sumnjaju u uspjeh njemačkog diskontnog lanca.
Američki trgovci, posebice Walmart trebali bi biti zabrinuti zbog Lidlove ofenzive jer su njihova trgovine sličnih dimenzija, cjenovno su konkurentni i imaju usko prilagođenu ponudu, piše Business Insider.
Analitičari maloprodaje slažu se da će gotovo svi maloprodajni lanci u SAD-u morati sniziti cijene kako bi odgovorili na Lidlov budući prodor.
Lidl je posljednjih godina, osobito tijekom krize, izazvao pomutnju na tržištu Velike Britanije i prilično postrojio tamošnje vodeće trgovačke lance poput Tesca i Asde, ali i glavnog Lidlovog takmaca (također diskontera) Aldija. Dogodila se lančana reakcija rušenja cijena i otpuštanja. Lidlova prodaja u Britaniji u razdoblju od lipnja do rujna ove godine rasla je 16 posto.
Direktor Asde, drugog najvećeg britanskog maloprodajnog lanca, nazvao je novo okruženje koje je stvorio Lidl 'najgorom olujom u povijesti maloprodaje'.
Oluja u SAD-a trebala bi početi za tri godine. Nijemci su već potrošili 200 milijuna dolara na distribucijski centar i sjedište u Virginiji. Prve četiri trgovine trebale bi se otvoriti u Richmondu na istočnoj američkoj obali.
Lidl u 26 europskih zemalja ima 10.000 trgovina i ove godine bi trebao ostvariti prihod od prodaje od 84 milijarde dolara, piše Business Insider.
'Njihove trgovine su male, jednostavne, na dobrim su lokacijama i stavljaju naglasak na svježe proizvode i pripremljenu hranu. U kombinaciji s ludo niskim cijenama postali su prijetnja svim maloprodajnim lancima', zaključuju u Business Insideru.
I u SAD-u Lidl će se tući s Aldijem koji je u sklopu pohoda na Ameriku od tri milijarde dolara najavio otvaranje 600 trgovina u iduće tri godine.
Od ulaska na hrvatsko tržište 2006., kada je u jednom danu otvoreno 13 trgovina, Lidl je u devet godina proširio svoju prodajnu mrežu diljem Hrvatske na 86 trgovina. Zapošljavaju više od 1.700 ljudi. Lidlovim trgovinama u Hrvatskoj treba pribrojiti i Kauflandove, jer su oba lanca članovi Schwartz grupe koja u Hrvatskoj godišnje ima ukupan promet od oko šest milijardi kuna.
Lidl ove godine ulazi i na srbijansko tržište, gdje je već zakupio 12 lokacija. Krajem kolovoza našli su se pod pritiskom njemačkih medija koji su otkrili kako Lidl jeftinim kreditima pomaže i Svjetska banka iako on nije ni malo ni srednje poduzeće.