Proteklih deset godina obilježio je ulazak velikih stranih trgovačkih lanaca koji su donijeli jaku konkurenciju stranih proizvoda, dok Hrvatska ni na koji način nije štitila domaću proizvodnju, požalili su se domaći trgovci i proizvođači na jučerašnjem skupu 'Magros 2013'.
'Poduzetnici u maloprodaji bili su prepušteni sami sebi. Domaća trgovina svoj je rast financirala po kamatnim stopama od 5, 6 pa i 8 posto, a neki su, da bi spasili glavu, to činili iz kratkoročne likvidnosti. Istovremeno je u Hrvatsku ušla strana konkurencija s nižom cijenom kapitala i u startu je imala veću konkurentnost koju smo mi onda morali osiguravati na drugoj strani nižim plaćama i kroz dogovore s partnerima čije proizvode prodajemo. To je razlika u konkurentnosti koju je teško nadoknaditi', istaknula je Ljerka Puljić, starija izvršna potpredsjednica koncerna Agrokor i predsjednica Udruženja trgovine Hrvatske gospodarske komore.
U cijelom tom izazovnom okruženju, dodala je Puljić, izuzetno je važno partnerstvo domaćih proizvođača i trgovaca jer su s druge strane jaki globalni igrači koji vrlo vješto upravljaju svojim proizvodima, piše Jutarnji list
'Svi su pojačali konkurenciju brendova iz Europe pa vidimo brojne reklamne kampanje u kojima 'Italija pozdravlja Hrvatsku', pa 'Francuska pozdravlja Hrvatsku'. Ja se znojim već tjedan dana jer čekamo francuska vina koja se reklamiraju i mi sad kao najveći proizvođač vina moramo štimati marže', poručila je Puljić i otvoreno upitala austrijski Spar, čiji su predstavnici sudjelovali na skupu, zašto, primjerice, nisu uzeli 10 hrvatskih proizvoda i u Austriji, u trenutku ulaska Hrvatske u EU, napravili veliku reklamnu kampanju kojom bi oni pozdravljali Hrvatsku.