Privatni i javni turistički i ostali sektori na Lošinju ove godine u obnovu i uređenje objekata, infrastrukture te kvalitetu proizvoda i usluga ulažu oko 40 milijuna eura te i u ovoj turističkoj godini očekuju nastavak dobrih fizičkih i financijskih turističkih rezultata zadnjih godina.
Turizam na Lošinju nešto je što se živi i radi cijele godine, pa tako i u zimskom razdoblju taj otok ima gostiju i prometa, kaže direktorica Turističke zajednice grada Malog Lošinja Đurđica Šimičić.
Kako dodaje, osnova sveg turističkog posla na tom otoku kao i razvoja te ulaganja zadnjih desetak godina, suradnja je 'svih sa svima' odnosno destinacijski menadžment, inzistiranje na kvaliteti ukupne ponude i definirano upravljanje tom kvalitetom.
To znači i razvoj održivog turizma, koji je na tom otoku prepoznat i u svjetskim okvirima, s obzirom da su za koncept održivosti s projektom "Miomirisi i okusi Lošinja" dobili ove godine i nagradu Svjetske turističke organizacije-UNWTO uz još projekte grada Beča i Portugala.
"Nitko nije na Lošinju očekivao lagan put do uspjeha u turizmu, ali ga stvaraju i dalje očekuju promjenom razmišljanja i pristupa poslovanju uvažavanjem i prilagodbom modernim trendovima i tehnologijama, ali i stalnim 'pitanjem svih pitanja' jesu li stanovnici zadovoljni turizmom u svom gradu i na svom otoku, što je zapravo i odgovorni turizma o čemu se mora voditi briga kada se zbrajaju noćenja, prihodi, prave planovi i očekuju povećanja", naglašava Šimičić.
Dodaje i da se "stalno mora raditi na povećanju kvalitete i unapređivanju ponudu i usluga, a još više na edukaciji, komunikaciji i koordinaciji svih dionika u turizmu i drugih u zajednici što sigurno vodi i ka povećanju zadovoljstva gostiju i prihoda od turizma".
Lošinj se tako pozicionirao kao cjelogodišnja i turistička destinacija 'dodatne vrijednosti', a Šimičić najavljuje i novi program na kojem intenzivno rade da bi od 2016. Lošinj postao europska destinacija zdravlja.
I ove godine nastavak investicija
Ove godine, Grad Mali Lošinj za nove investicije u infrastrukturu koja je u funkciji turizma izdvaja više od 2,2 milijuna kuna a još 5,3 milijuna kuna za održavanje.
Najjača lošinjska hotelska kompanija, Jadranka hoteli ove godine radi na rekonstrukciji i podizanju kategorija s dvije na pet zvjezdica hotela Alhambra te vila Augusta i Hortensia u uvali Čikat u Malom Lošinju, s investicijama koja se procjenjuje na oko 25 milijuna eura.
U hotelu Vitality Punta u Velom Lošinju s ulaganjem otprilike 4 milijuna eura nadograđuje se jedan kat, a s 3 milijuna eura uređuju šetnice, plaža i okoliš u uvali Čikat, koja po planovima i investicijama postaje i najluksuznija zona na otoku Lošinju.
Dio te obnove bit će gotov do početka ovoljetne turističke sezone, kao i gradnja bazenskog kompleksa u kampu Čikat na 2.300 četvornih metara, sunčalištima i ugostiteljskim sadržajima.
Osim Jadranke ulaže i Lošinjska plovidba–Turizam i to oko 3 milijuna kuna na razne investicije, među kojima u novi karel za plovila u marini, renoviranje apartmana Dolac u Nerezinama te kategorizacija kampova.
Sve je više zanimanja i za uređenje starih zapuštenih vila i drugih objekata na Lošinju, pa se tako ove godine do početka ljeta u Velom Lošinju planira otvorenje novog malog 'boutique' hotela s četiri zvjezdice u nekadašnjoj talijanskoj školi koju obnavlja nizozemski investitor.