Američki lanac restorana McDonald's izvijestio je u utorak o skromnom rastu prihoda u trećem tromjesečju, istaknuvši slabije rezultate u Europi i Kini i posljedice oružanih sukoba na Bliskom istoku
Ukupni prihod bio je u razdoblju od srpnja do rujna veći za tri posto nego lani i iznosio je 6,87 milijardi dolara. Neto dobit bilježila je pak isti postotni pad, kliznuvši na 2,26 milijardi dolara.
Globalna prodaja pala je za 1,5 posto, najsnažnije u četiri godine. Najveći pad zabilježen je u skupini tržišta u razvoju, za 3,5 posto. Slijede tržišta razvijenih zemalja s padom prodaje za 2,1 posto, izvijestila je američka tvrtka, izdvojivši Francusku i Veliku Britaniju. U SAD-u zadržala se na razini prošlog ljeta.
Građani su manje posjećivali restorane i u SAD-u i u Europi i u Kini, tražili su jeftinije obroke i više su kuhali kod kuće. Slabija osobna potrošnja u Kini i oružani sukobi na Bliskom istoku stavili su na kušnju poslovanje restorana kojima upravljaju lokalni partneri, uz pad prodaje, nakon 10,5-postotnog skoka u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Bojkoti i skandali
Poslovni rezultati odražavaju i bojkot potrošača na Bliskom istoku nakon objave o podjeli besplatnih obroka izraelskoj vojsci. Restorani pod franšizom u pojedinim zemljama s brojnom muslimanskom zajednicom osudili su taj potez, a bojkot se bio proširio iz Egipta i Jordana i u druge regije, uključujući Maleziju.
Kompanija se sprema i za financijske posljedice skandala s utvrđivanjem Escherichije coli u hamburgeru Quarter Punder. Prošli tjedan McDonald's je privremeno obustavio posluživanje Quarter Pundera u petini od ukupno 1400 restorana u SAD-u zbog širenja bakterije kojom se zarazilo 75 ljudi. Najmanje jedna osoba umrla je od posljedica zaraze, napominje Reuters.
McDonald'sovi restorani u SAD-u bilježili su 23. listopada 6,4 posto manje nego lani, 24. listopada za 9,1 posto manje i gotovo 10 posto manje 25. listopada, prema bilješci Gordona Hasketta.