tesla u problemima

Musk ušao u brutalan cjenovni rat s Kinezima. Koliko nisko može ići?

23.04.2024 u 17:35

Bionic
Reading

Tvrtka Elona Muska, u želji da zadrži tržišni udio u Kini, ušla je u cjenovni rat s kineskim proizvođačima električnih i hibridnih automobila

Tijekom vikenda kompanija Tesla snizila je cijene svojih vozila na više tržišta. U Kini je iznos koji treba platiti za modele 3, S, X i Y smanjen za 1807 eura. Model Y sada košta 32.300 eura, a u siječnju mu je cijena bila 38.765 eura.

Cijene su također snižene prošlog petka u SAD-u, gdje su modeli S, X i Y pojeftinili za 2000 dolara (1873 eura).

Teslini potezi nisu prošli nezapaženo kod kineskih proizvođača automobila te su odgovorili istom mjerom. Li Auto je u ponedjeljak spustio cijene između 2327 i 3881 eura za sve svoje modele.

Najveći kineski proizvođač automobila BYD već je snizio cijene u ožujku, kada je lansirao jeftiniju verziju svog automobila Yuan Plus. Vozilo se prodaje za 15.549 eura i jeftinije je oko 12 posto od prethodnika.

Izvršni direktor Tesle brani strategiju cijena svoje tvrtke. Na X-u je napisao da se 'cijene Tesle moraju često mijenjati kako bi se uskladila proizvodnja s potražnjom'.

'Drugi automobili stalno mijenjaju cijene i to često u velikim razmjerima putem trgovačkih marža i poticaja proizvođača/prodavača', napisao je Musk.

Val smanjenja cijena dolazi u teškom trenutku za njegovu automobilsku kompaniju jer je prošlog tjedna otpustila više od 10 posto djelatnika na globalnoj razini. Musk je rekao zaposlenicima u internom memorandumu da su otpuštanja bila neophodna kako bi Tesla ostao 'inovativan i gladan rasta u sljedećoj fazi razvoja'.

  • +6
Tesla Izvor: EPA / Autor: WU HONG

Kompanija je 2. travnja priopćila da je u prvom tromjesečju ove godine isporučila 386.810 automobila, što je pad od 20,1 posto u odnosu na prošli kvartal.

Osim usporavanja prodaje, Tesla se mora nositi s povećanom konkurencijom iz Kine. U siječnju je Musk izjavio da su kineski proizvođači 'najkonkurentnije automobilske tvrtke na svijetu'. Zapravo, otišao je toliko daleko da je kineske rivale opisao kao egzistencijalnu prijetnju svim proizvođačima automobila.

'Ako se ne uspostave trgovinske barijere, oni će uništiti većinu automobilskih kompanija u svijetu', rekao je Musk.