Riječki lukobran više neće biti samo šetnica, već će od idućeg proljeća postati i biciklistička staza s biciklima za iznajmljivanje, vozit će tuda i vlakić, a sablasno prazan putnički terminal dobit će nove korisnike
Brod Uragan bit će premiješten na korijen lukobrana i moći će ga se razgledati, stare dizalice će se kao eksponat riječke industrijske i kulturne baštine vratiti na Molo longo, na Rivu Boduli bit će postavljeni pontoni za vez jedrenjaka, ukrcaj starog željeza bit će izmješten sa Sušačkog lukobrana i Orlandovog gata, daleko od očiju, a s obzirom na planove broda Marina da postane hostel, preuredit će se i Adamićev gat
Projekti su to koordinacijskog tijela, u čijem sastavu su čelni ljudi Grada Rijeke, Luke Rijeka i riječke Lučke uprave, koje je posljednjih par mjeseci održalo niz sastanaka na temu kako otvoriti riječku luku građanima, u smislu što kvalitetnijeg suživota luke i grada.
Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel podsjetio je da je to koordinacijsko tijelo uspostavljeno još 2003. godine, no i da se ono dosad sazivalo samo onda kada je dolazila misija Svjetske banke i kada je trebalo zadovoljiti neke od uvjeta koje je ona kao nosioc kredita postavljala prema ostalim potpisnicima.
Sada je, kazao je, s novim ljudima na čelu Luke Rijeka i Lučke uprave te potaknut nedavnom posjetu ravnatelju Lučke uprave u Barceloni, osjetio potrebu oživjeti rad tog tijela kako bi veliki lučki prostor postao što atraktivniji i zanimljiviji građanima
Vlado Mezak, novi ravnatelj Lučke uprave Rijeka, rekao je da da će Porto Baroš i Delta biti dani u koncesiju u prvoj polovici 2013. godine, dok je za kontejnerski terminal Brajdica rekao da se radovi odvijaju po dogovorenom tempu i da će biti završeni u ožujku 2013. Mezak je najavio da će potom, krajem travnja, stići brod s 12 komada prekrcajne opreme, uključujući i dva velika kontejnerska mosta.
'U tijeku su i projektantski radovi vezani za Zagrebačku obalu, a izgradnja će biti gotova do kraja 2016. godine', rekao je Mezel, naglasivši važnost ceste D 403, željezničkog kolodvora i dvotračne pruge od Rijeke do Delnica, što je također u planu.
Kapaciteti terminala Brajdica i Zagrebačke obale bit će između 1,1 i 1,2 kontejnerskih jedinica, a njihova je vrijednost oko 155 milijuna eura. Riječki gradonačelnik je napomenuo da se za taj novac nije mogao izgraditi kontejnerski terminal na Krku, čime se, kako je rekao, neki zanašaju.
Predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić istaknuo je da je dopremljena prva pošiljka dijelova novih obalnih dizalica koje će povećati lučke kapacitete u prekrcaju generalnih tereta, a ukupna vrijednost ove investicije je pet milijuna eura. Devčić je najavio i izmještanje starog željeza na druge lučke površine, udaljene od gradskog središta.
Što se tiče dolazaka kruzera u Rijeku, Mezak je rekao da su za iduću godinu najavljena tri, no i da nije siguran hoće li svi doista doći. 'Na projektu cruisinga u Rijeci se intenzivno radi, no rezultate se ne može očekivati već iduće godine. To je koncept koji se treba razvijati nekoliko godina', rekao je Mezak i dodao da Rijeka ima mogućnost vezanja manjih kruzera, dok bi se za veće trebao izgraditi vanjski vez čija bi cijena bila oko 10 milijuna eura. Oko interesa za takvim vezom, kontaktirat će, obećao je, brodare.