Prva Međunarodna multidisciplinarna konferencija o moru, transportu i logistici, koja je danas otvorena u Opatiji, okupila je znanstvenike i stručnjake s područja transporta i logistike iz institucija kao što su Svjetska banka, Međunarodno udruženje multimodalnog prijevoza, Europsko udruženje morskih luka, sveučilišta iz Rijeke, Trsta i Venecije, te hrvatskih tvrtki uključujući cestovne i željezničke prijevoznike
Tema trodnevnog skupa, koji su organizirali riječki Pomorski fakultet i Lučka uprava Rijeka, je suvremeni pristup inovacijama u području transporta i logistike s naglaskom na klastere kao mreže međusobno povezanih poslovnih subjekata, dobavljača i pratećih institucija.
Otvarajući konferenciju ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta je istaknuo da su promet i logistika jedan od stupova konkurentnosti svake zemlje, a prednosti Hrvatske su odličan geostrateški položaj na moru duboko uvučenom u europsko kopno.
Te su mogućnosti nedovoljno iskorištene, a kako bi se kvalitetnije iskoristila prednost položaja, sjevernojadranske luke kao što su Rijeka, Koper i Trst ne smiju biti konkurenti nego bi trebale zajedno nastupati na tržištu.
Pritom je kao primjer uspješnog poslovnog međunarodnog djelovanja naveo osnutak zajedničke tvrtke željeznica iz Hrvatske, Slovenije i Srbije Cargo10, osnovane kako bi se ojačao željeznički europski koridor 10. Na ovaj način prevezeno je dodatnih 60.000 tona robe, a očekuje se sklapanje ugovora za daljnjih 600.000 tona, rekao je Kalmeta.
Naglasio je da Hrvatska ulaže u infrastrukturu svih svojih jadranskih luka u suradnji s međunarodnim financijskim institucijama.
Najveći dio prateće cestovne infrastrukture je dovršen, a preostaju još dijelovi autocesta na koridoru 5c do granice s Mađarskom i od BiH do Ploča, puni profil istarskog ipsilona, autocesta do Siska i autocesta od Križišća do Žute Lokve, rekao je ministar.
Ocijenio je da je željeznička infrastruktura u najlošijem stanju pa su u tijeku užurbane pripreme za izradu projektne dokumentacije. Napomenuo je da se računa na sredstva iz EU fondova za izgradnju i modernizaciju željezničke infrastrukture. Do sad su dobijeni novci za modernizaciju pruge Vinkovci-Tovarnik i zagrebačkog željezničkog kolodvora, kazao je.
Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel izrazio je nezadovoljstvo što predstavnici grada Rijeke nisu pozvani da sudjeluju u radnom dijelu konferencije iako, kako je rekao, Rijeka čini značajne napore na razvoju intermodalnosti na svom području.
Obersnel je naveo i da je grad Rijeka u suradnji s općinom Matulji pokrenuo projekt razvoja intermodalnog i logističkog centra Miklavlje u toj općini za što nitko od odgovornih na višim razinama nije pokazao interes.