Njemačka tvrtka Aconno specijalizirana za IoT tehnologije i proizvode u Hrvatskoj u idućih par mjeseci planira uložiti više od 250 tisuća eura u otvaranje ureda u Zagrebu i Osijeku te zapošljavanje 10-ak ljudi, što je i njeno prvo širenje izvan Njemačke, istaknuto je u srijedu na predstavljanju te tvrtke u Zagrebu
"Poslujemo od 2015. u Dueseldorfu, gdje nam je i sjedište, a kako je naš osnovni biznis IoT tehnologija, koja se kao povezivanje ili spajanje stvari i uređaja u cloudu putem interneta sve više širi u sve segmente življenja i poslovanja, u relativno kratko vrijeme smo od startupa postali tvrtka čiji su proizvodi traženi praktički u cijelom svijetu. Već u drugoj godini rada, 2016. godine, ostvarili smo prihode od 400 tisuća eura, da bi u 2018. porasli na 800 tisuća eura, a ove godine očekujemo milijun eura", kazao je direktor Aconne Miroslav Šimudvarac.
To što je Hrvat, rodom iz Vukovara, dijelom je i pridonijelo da se šire u Hrvatsku, ali još više, kažu Šimudvarac i Thomas Hollwedel, s kojime je tvrtku i pokrenuo, to što su u Hrvatskoj pronašli nekoliko vrlo talentiranih i sposobnih mladih ljudi, informatičara, programera i develepera s kojima su se vrlo brzo složili oko posla.
"Naše prvo kratkoročno ulaganje u poslovanje i zapošljavanje u Hrvatskoj, s otvaranjem tvrtke i dva ureda, može izgledati malo, ali planiramo i više u budućnosti, zaposliti još bar 70-ak ljudi s atraktivnim primanjima od devet do deset tisuća kuna, jer tu vidimo talentirane ljude s puno znanja i vještina koje nam trebaju. Također, u Hrvatskoj smo našli i dvije-tri male tvrtke, 'metalci' i 'plastičari' koje su nam u vrlo kratkom vremenu i u malim količinama, što nije lako naći u Njemačkoj i Europi, uspjele proizvesti kućišta za naše senzore i čipove koje koristimo za IoT", kazao je Hollwedel.
Naglasio je da su prednosti Hrvatske i u njezinoj blizini europskim tržištima, ali i razvijenosti ICT sektora, kao i u ljubaznosti ljudi. No, priznaje i da su se prilikom otvaranja tvrtke u Hrvatskoj suočili s brojnim administrativnim i birokratskim preprekama koje su ih iznenadile, ali ne i pokolebale.
Šimudvarac je iznio i podatak da je Aconne od početka do sada ukupno investirao u razvoj poslovanja oko 1,2 milijuna eura, te da nisu samo 'softveraši' koji stvaraju rješenja za IoT (Internet od Things-Internet stvari), nego proizvode i hardver, kućišta, senzore, čipove i slično potrebno za primjenu te tehnologije.
"Razvijamo certificirani softver i hardver, prvenstveno povezive senzore za IoT te aktivno istražujemo nove tzv. ultra low power tehnologije, a među našim klijentima su kompanije poput SAP-a, Vodafona, Boscha, Telefonice, Siemensa i druge, kao i niz manjih tvrtki te startupovi kojima pomažemo u razvoju ideje do rješenja. Surađujemo i s fakultetima u Europi i sjevernoj Americi, a osnovna prednost naših rješenja za IoT je što mogu raditi i na telekom i na slobodnim mrežama, dok je prednost senzora što troše jako malo energije i izdržljivi su nekoliko godina", otkrio je Šimudvarac.
U Hrvatskoj još nemaju klijenata, ali se tome nadaju u budućnosti, pogotovo što su već u međunarodnoj konkurenciji 'outsourcing' partnera upravo hrvatske tvrtke najbolje zadovoljile kvalitetom proizvoda i usluga, zbog čega su još prije dvije godine zaposlili manji broj stručnjaka u zagrebačku podružnicu softverskog partnera Troida, kako bi s vlastitim timom provjerili učinkovitost razvoja proizvoda na daljinu.
Taj je tim uspostavio i prvu komercijalnu Narrow Band IoT vezu u Hrvatskoj, čime je Aconno postao jedan od predvodnika u razvoju i korištenju novih IoT mrežnih tehnologija, a što je također bio motiv za širenje u Hrvatsku.