WEEKEND MEDIA FESTIVAL

'Novca u web oglašavanju ima, samo ga treba znati uzeti'

23.09.2011 u 14:38

Bionic
Reading

Novine neće izumrijeti, a novca u web oglašavanju ima samo što ga izdavači moraju znati privući. Jedinstveni je to zaključak okruglog stola pod nazivom 'Free or Fee?' održanog u sklopu četvrtog Weeekend media festivala u Rovinju

Čelni ljudi dviju najvećih izdavačkih/medijskih kuća u Hrvatskoj Tomislaw Wruss (EPH) i Boris Trupčević (Styria Hrvatska) složili su se i oko toga da su njihove kuće pogriješile u pristupu kada su prije par godina čitateljima ponudili besplatan sadržaj svojih izdanja na internetu

'Bila je to pogreška jer je čitatelju poslana poruka da je sadržaj besplatan i da se plaća samo papir', kazao je Trupčević i dodao da se već dvadeset godina priča o tome kako će print izumrijeti, a on je još uvijek tu.

Hoće li pojedine tekstove izdavači u budućnosti naplaćivati ili će se oni, nakon što im istekne 'rok trajanja', kao što se sada radi, puštati na web ovisit će, čini se, o tome što će se željeti dobiti.

Wruss je tako najavio da će Jutarnji.hr, a nakon njega i sva ostala izdanja EPH čitateljima ponuditi mogućnost kupnje ekskluzivnih sadržaja bilo da je riječ o temama ili kolumnama njihovih autora po cijeni koja će čitateljima odgovarati.

U Styriji pak, prema Trupčevićevim riječima, nisu fokusirani na naplatu online sadržaja i čitatelje će nastojati zadržati na drukčije načine, a ako Amerikanci pronađu dobar model naplate, svakako će ga uzeti u razmatranje.

I dok se većina izdavača danas žali da nema novca u web oglašavanju i da je kolač koji se dijeli u njemu mali, Wruss je mišljenja da novca ima samo što je tek jedan njegov manji dio stigao u EPH i Styriju.

'Govorimo o 20 milijuna eura koji se vrte u internetskom oglašavanju. To nije kikiriki. Problem za mene i Trupčevića je taj što je tek dio toga stigao u naše kuće. Problem je dakle u nama koji moramo smisliti kako ga privući i uzeti', istaknuo je Wruss.

Dejan Ljuština iz Deloitea smatra pak da se medijski izdavači moraju više okrenuti djeci koja ne čitaju novine već sadržaje traže u drugim oblicima.

'Klinci danas sve manje čitaju novine i komuniciraju na drugi način. Kroz nove komunikacijske kanale može se poboljšati i prodaja oglasa, ali i sačuvati brend', zaključio je Ljuština.