Za željeznički vozni red 2010/2011. nema dovoljno motornih vlakova, upozoravaju iz Sindikata hrvatskih željezničara (SHŽ) u pismu upućenom ministru prometa Božidaru Kalmeti. Od ukupno 95 vlakova (21 električni, 66 dizelskih i osam nagibnih), čak 32 su izvan funkcije, od kojih neki čekaju na popravak dulje od dvije godine!
Za to SHŽ okrivljuje društvo HŽ Vuču Vlakova koja neodržavanjem motornih vlakova 'sebi smanjuje troškove', a s druge strane povećavaju se troškovi HŽ Putničkom prijevozu. Naime, objašnjavaju iz sindikata, operativni troškovi veći su kad putnike prevozi klasični vlak s lokomotivom i vagonima nego motorni vlak.
Poseban problem su nagibni vlakovi. Od ukupno osam vlakova, HŽ Vuča vlakova za sljedeći vozni red nudi samo tri vlaka što je, ističe se u pismu, 'sramotno, jer se radi o najsuvremenijim vozilima'.
Jedan od nagibnih vlakova koji su 'trajno imobilizirani' oštećen je u sudaru s kamionom u Kosovu i stoji od 24. studenog 2006, drugi čeka rezervne dijelove više od dvije godine, a nije u upotrebi ni vlak koji je sudjelovao u nesreći u Rudinama u srpnju prošle godine.
U SHŽ-u smatraju da HŽ Vuča navedene vlakove ni ne misli popravljati, već će bi umjesto njih trebale bi voziti klasične garniture s višestruko većim troškovima.
'Smatramo da o isplativosti popravka nagibnih vlakova ne može odlučivati HŽ Vuča vlakova, jer prihod od tih vlakova ostvaruje HŽ Putnički prijevoz. Uzimajući u obzir da je nadomjesni kapacitet nagibnom vlaku klasični vlak od tri klimatizirana vagona čija obnova vrijedi 3,3 milijuna eura i da za njega treba angažirati lokomotivu lako je dokazati da bi bilo isplativije uložiti 2,1 milijun eura u obnovu nagibnog vlaka oštećenog u Kosovu', ističu sindikalisti u pismu Kalmeti.
Od ministra traže da naloži HŽ Vuči vlakova da se poveća broj motornih vlakova za vozni red 2010/11. poveća te da se odmah ugovore popravci i rezervni dijelove za tekuće održavanje motornih vlakova.
Također, zahtijevaju da se hitno sklopi ugovor između HŽ Vuče vlakova i HŽ Putničkog prijevoza s odredbama o kvaliteti i naknadi štete za nekvalitetno izvršenje usluga.
'Još jednom upozoravamo na neodrživost organizacije u kojoj je HŽ Vuča vlakova poseban poslovni subjekt, jer se na taj način ciljevi Vuče i ciljevi prijevoznika očito razilaze. Napominjemo da takve organizacije nema nigdje u Europi. Ako ste takvu podjelu HŽ-a donijeli radi socijalnog mira sa Sindikatom strojovođa Hrvatske (a to ste rekli na sjednici NO HŽ Holding), onda morate znati da takvo kupovanje socijalnog mira, koje možda vrijedi za Vašeg mandata, na dulji rok vodi u propast HŽ Cargo, HŽ Putnički prijevoz, a naposljetku i HŽ Vuču vlakova', zaključuju u Sindikatu hrvatskih željeznica.