Nakon godinu dana natezanja oko vlasničkih udjela Ine, Plinacra i HEP-a u LNG-u Hrvatska, tvrtki koja bi trebala sa 25 posto sudjelovati u gradnji LNG terminala na Krku, konačno je odlučeno da će svaka tvrtka u projekt ući samostalno. Takvo rješenje trebalo bi ubrzati čitav projekt, piše Business.hr
Nakon što je prošli mjesec od Ine, HEP-a i Plinacra zatraženo da se izjasne jesu li zainteresirani za ulazak u projekt te imaju li u svojim financijskim planovima za to predviđeni novac, Ministarstvo gospodarstva je donijelo odluku da Ina samostalno pregovara o ulasku u konzorcij
Iz Ine je za Business.hr potvrđeno da bi, prema prijedlogu Ministarstva, ta naftna kompanija u Adria LNG konzorciju, koji će graditi terminal, participirala sa 14 posto, a LNG projekt i dalje smatraju jednim od svojih prioritetnih projekata.
Koliki će udio do preostalih 11 posto (koliko preostaje od hrvatske komponente u Adria LNG konzorciju) pripasti Plinacru, a koliko HEP-u, nije poznato.
Prijedlogom Ministarstva gospodarstva, koji će ići na potvrdu Vladi, piše Business.hr, ujedno se dokida ideja o osnivanju tvrtke LNG Hrvatska, oko čega su se više od godinu dana natezale tri domaće tvrtke.
Tako će te hrvatske tvrtke o svom ulasku u Adria LNG konzorcij pregovarati s ostalim članovima konzorcija – njemačkim E.ON Ruhrgasom, austrijskim OMV Gas&Powerom, francuskim Totalom i slovenskim Geoplinom.
Nakon što se riješi problem participacije hrvatskih tvrtki, projekt se može početi prebacivati u više faze. Investitori sad čekaju potvrdu od Ministarstva zaštite okoliša da je projekt ekološki prihvatljiv, nakon čega mogu zatražiti lokacijsku dozvolu
Prema prvobitnim planovima, terminal je trebao početi raditi 2014. godine, ali to će se vjerojatno dogoditi tek 2015. jer su rokovi probijeni, piše Business.hr. Naime, lokacijska dozvola očekivala se još prošle godine, a početak gradnje najavljivan je za ovu godinu. Dobivanje lokacijske dozvole može se očekivati tek sredinom godine, ako ne i kasnije.