KAPITALNE INVESTICIJE

Osim Pelješkog grade se još tri mosta, a jedan je zanimljiv jer od nigdje vodi nikamo

19.01.2018 u 13:32

Bionic
Reading

Pelješki most najveći je prometni projekt u Hrvatskoj, no osim ovog kapitalnog projekta trenutno su u izgradnji i u planu još tri slična projekta

Kako donosi Jutarnji.hr u ovom trenutku u Hrvatskoj se grade ili su pri završetku tri kapitalna projekta gradnje mostova. Dva se još grade, a za jedan se čeka tehnički pregled i uporabna dozvola.

Riječ je o mostu Drava kraj Osijeka, mostu Čiovo te mostu Svilaj. Svima je zajedničko to što imaju čeličnu konstrukciju i što su u jednom trenutku projekti zapali u probleme zbog krize domaće građevinske industrije, prije svih tvrtke Viadukt. Realizacija projekata u ovom trenutku najbolje govori o tim problemima. Naime, glavni izvođači radova na mostovima Čiovo i Svilaj su stranci, a i most Pelješac gradit će kineski konzorcij.

Jutarnji.hr navodi da u ovom trenutku najduži most u Hrvatskoj, dugačak 2485,04 metara, trebao je biti završen u prvom kvartalu 2016. godine, no, gotovo dvije godine nakon tog roka radovi još nisu završeni. I da jesu, od njega ne bi bilo velike koristi jer u ovom trenutku on vodi od nigdje prema nikamo. I bit će tako sve dok se ne sagradi dionica Vc koridora na kojem je most od Osijeka do mađarske granice.

Most Svilaj predstavlja kontaktnu točku autocestovne mreže Hrvatske i Bosne i Hercegovine na tom koridoru. Natječaji za gradnju tog mosta nekoliko su se puta raspisivali i poništavali, da bi u konačnici posao dobio konzorcij Viadukt - Hering.

  • +4
Pelješki most Izvor: Screenshot / Autor: HC.hr

Most Čiovo i pristupne ceste trebali su biti završeni početkom 2017., ali je zbog loših poslovnih poteza i u konačnici propasti glavnog izvođača, tvrtke Viadukt, završetak radova prolongiran za godinu i pol dana. Investitor mosta su Hrvatske ceste iz kojih sada uvjeravaju da sve ide prema planu i da će most biti gotov do ljeta.

Najznačajniji projekt, onaj Pelješkog mosta, proglašen je projektom od iznimnog strateškog značaja za zemlju, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se novcem Europske unije sufinancira 85 posto, osnosno 357 milijuna eura. Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta ikad Europska komisija donijela je u lipnju 2017.

Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra, i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova s tim da će most imati četiri prometna traka. Inače, za gradnju prve faze Pelješkog mosta Hrvatske su ceste dobile tri ponude - kineskog konzorcija, potom talijanskog Astaldija i turske tvrtke IC Ictas te ponuda njemačkog Strabaga

Od mogućih osam ponuditelja koji su prošli prvu pretkvalifikacijsku fazu, tri su navedena ponuditelja predali svoje ponude za izgradnju prve faze Pelješkog mosta, čija je vrijednost zajedno sa pristupnim cestama procijenjena na 1,8 milijardi kuna.

Kineski konzorcij 'China Road and Bridge Corporation' dao je ponudu od 2,08 milijardi kuna bez PDV-a odnosno 2,6 milijardi s PDV-om.

Sve o izgradnji Pelješkog mosta možete pogledati preko ovog linka.

  • +6
Pelješki most Izvor: Pixsell / Autor: Igor Soban/PIXSELL