Europska komisija pokrenula je istragu kako bi utvrdila treba li uvesti kaznene carine kako bi zaštitila proizvođače u Europskoj uniji od uvoza jeftinijih električnih vozila iz Kine, poduprtih državnim subvencijama
"Globalna tržišta preplavljena su danas jeftinijim električnim automobilima, a njihova se cijena umjetno održava na niskoj razini zahvaljujući izdašnim državnim subvencijama", rekla je predsjednica EK Ursula von der Leyen u srijedu u godišnjem govoru o stanju Unije.
Komisija ima rok do 13 mjeseci da procijeni treba li uvesti carine više od standardnih 10 posto za automobile.
Istraga obuhvaća automobile na baterije proizvedene u Kini, što znači da uključuje i brendove poput Tesle, Renaulta i BMW-a.
Europska komisija sama pokreće istragu, primjećuje Reruters, podsjetivši da postupak obično počinje prigovorom proizvođača.
Iz Kineske gospodarske komore pri EU izrazili su zabrinutost i protivljenje pokretanju istrage, tvrdeći da konkurentska prednost kineskih tvrtki ne počiva na subvencijama. Pozvali su također EK da bude objektivna u analizi električnih vozila iz Kine.
EK je objavio da je udio Kine u prodanim električnim vozilima u Europi porastao na osam posto i da bi mogao dosegnuti 15 posto u 2025., ističući kako su njihove cijene obično 20 posto niže od modela proizvedenih u EU. Popularni modeli uključuju SAIC-ov MG i Geelyjev Volvo.