Koprivnička prehrambeno-farmaceutska kompanija Podravka je u prvome polugodištu 2015. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 1,63 milijarde kuna, što je na istoj razini kao i 2014. (povećanje od 0,9 posto). Neto dobit Podravke je međutim senzacionalno skočila, uz rast od čak 284 posto, na 92 milijuna kuna! Rezultati su to koje je kompanija objavila u petak putem Zagrebačke burze
Strateško poslovno područje Prehrana ostvarilo je prihode od prodaje u iznosu od 1,26 milijardi kuna, što predstavlja rast od jedan posto. Prihodi od prodaje vlastitih marki proizvoda porasli su za 2,5 posto i time nadoknadili niže prihode od prodaje trgovačke robe. Segment Prehrane nakon duljeg vremena nije bio opterećen troškovima otpremnina, pojašnjavaju u Podravci, te je ostvario 67,4 milijuna kuna neto dobiti, što predstavlja snažan rast ovog pokazatelja profitabilnosti u odnosu na godinu ranije, kada je on iznosio pet milijuna kuna.
U izvještaju se navodi i da je na povećanu dobit utjecaj imalo i preuzimanje rovinjske Mirne a tijekom tog je postupka došlo do usklađivanja vrijednosti imovine za 24,8 milijuna kuna što je pozitivno utjecalo na neto rezultat kompanije. Što se pak tiče troška otpremnina kojeg u prvom polugodištu nije bilo navodi se da je on primjerice lani u istom periodu iznosio skoro 50 milijuna kuna.
Prihodi od prodaje Belupa iznosili su 377,8 milijuna kuna, što predstavlja rast od jedan posto u odnosu na godinu ranije, usprkos negativnom utjecaju propisanog HZZO-vog smanjenja cijena lijekova na recept te deprecijaciji ruske rublje. Neto dobit Belupa iznosila je 24,5 milijuna kuna u prvoj polovici godine, što je rast od 29,7 posto u odnosu na usporedno razdoblje. Kada je pak riječ o tržištima grupe Podravka, inozemna su tržišta ostvarila 1,4 posto više prihode od prodaje u odnosu na prvu polovicu 2014, nastavljajući tako s trendom rasta kao rezultatom strateškog fokusa kompanije na internacionalizaciju poslovanja.
'Pored aktivnosti izvan redovitog poslovanja, poput integracije tvrtke Mirna Rovinj, akvizicije Žita te provedbe dokapitalizacije, za što smatramo da je obavljeno u rekordnom roku i prema najvišim standardima, u prvome polugodištu nastavljamo s pozitivnim trendovima poslovanja na svim razinama. Sve ovo i još niz drugih aktivnosti koje provodimo daju nam pravo da vjerujemo u ostvarenje strateškog cilja, a to je biti najbolja internacionalna kompanija iz Hrvatske', istaknuo je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić prilikom objave rezultata poslovanja.
Od važnijih događaja koji su obilježili drugo tromjesečje u Podravki ističu postupak dokapitalizacije, težak 510 milijuna kuna, okončan prije nekoliko dana. Prikupljena sredstva planiraju se koristiti prvenstveno za financiranje akvizicije kompanije Žito Ljubljana dok će se preostali iznos koristiti za ulaganje u širenje poslovanja na nova tržišta te financiranje izgradnje nove tvornice krutih, polukrutih i tekućih lijekova društva Belupo.
Kada je pak riječ o cijeni dionica Podravke, ističe se da je u prvoj polovici 2015. porasla 5,6 posto, čime je nadmašila ostvarenja dioničkih indeksa Crobex i Crobex10, koji su u istom razdoblju ostvarili pad od 0,5 posto i rast od 0,3 posto pojedinačno.