KAKO UNAPRIJEDITI PROIZVODNJU?

Poljoprivrednici odlaze na putovanja po Europi

07.10.2011 u 10:53

Bionic
Reading

Naši povrćari na nedavnom studijskom izletu u talijansku Piazenzu istražili su način uzgoja rajčice na nekoliko tisuća hektara. Talijanske poljoprivrednike država oporezuje s tri stope PDV-a, 4 posto na rajčicu, sjeme i gnojivo, 10 posto na zaštitna sredstva, a 21 posto na strojeve. Do 30 posto država vraća sredstva uložena u mehanizaciju. Navodnjava se 80 posto površina, a subvencioniraju se tehnologije za racionalniju potrošnju vode

Poljoprivrednike je začudilo to što poticaji za industrijsku rajčicu iznose od 1200 do 1500 eura po hektaru ovisno o prinosima, priča Tajana Radić iz Hrvatske poljoprivredne komore, koja je organizirala brojna putovanja po Europi za naše proizvođače.

'Tvornica u Piazenzi u dva dana preradi ono za što našoj treba cijelu sezonu. Radi oko dvadeset takvih tvornica za preradu. Poljoprivrednici su se susreli s predsjednikom komore i predstavnicima lokalne samouprave, tvrtkama koje se bave proizvodnjom i preradom rajčice. Dojmilo ih je to što Italija ima svu moguću prateću industriju vezanu uz poljoprivrednu proizvodnju, organizaciju, suradnju i zaštićenost poljoprivrednika', kaže Radić, voditeljica Samostalnog odjela za regionalni razvoj HPK.

Ovaj tjedan nekoliko autobusa otputovalo je u Francusku na poljoprivredni forum Le Sommet de l'Elevage, gdje će se susresti s predsjednikom Francuske poljoprivredne komore i posjetiti suvremeno opremljene farme.

Od proljeća ove godine organizirano je oko dvadeset takvih putovanja na kojima je bilo 400 poljoprivrednika. Projekt financira Poljoprivredna komora novcem dobivenim iz stranih fondova, poput darovnice Svjetske banke. Od proljeća je za putovanja na taj način osigurano oko 1,7 milijuna kuna.

Zahvaljujući tom fondu, poljoprivrednici su išli na stručna putovanja u Francusku, Njemačku, Austriju, Nizozemsku, Italiju, Sloveniju, Mađarsku, Škotsku, Poljsku, Češku, Španjolsku i tako dalje.

Na putovanju u Škotskoj, primjerice, obišli su destileriju viskija Glenturret, gdje su vidjeli proizvodni proces do plasiranja viskija na tržište. Većina je bila iznenađena time koliko je proizvod poput viskija cijenjen zbog dobre promocije, ali ne i sadržaja, te su mnogima sinule ideje za promociju naše rakije čija je kvaliteta puno bolja.

'S druge strane, čiste zemljišne knjige, legalizirani objekti, povlačenje velikog broja sredstava iz fondova, visina poreza na dodanu vrijednost, komunikacija s trgovačkim lancima te suradnja nositelja vlasti u plasiranju proizvoda na tržište samo su neka od pitanja koja su se redovito postavljala u nadi da će se i kod nas te stvari što prije promijeniti', kaže Radić.