Porezna uprava za prošlu je godinu dobila uvjetno mišljenje Državnog ureda za reviziju, a na takvo je mišljenje najviše utjecalo ponavljanje nepravilnosti koja se odnose na praćenje izvršenja proračuna prema programskoj klasifikaciji te postupke javne nabave. Revizija je zahvatila razdoblje u kojem su na čelu Porezne uprave izmijenila tri ravnatelja: Nada Čavlović Smiljanec, Josip Lozančić i Boris Šuvak
U izvješću Državnog ureda za reviziju o obavljenoj financijskoj reviziji Porezne uprave za 2014. godinu, koje je upućeno Hrvatskom saboru se ističe da su nepravilnosti koje se odnose na praćenje izvršenja proračuna i postupke javne nabave utvrđene revizijom za 2013. ponovljene i u prošloj godini.
Porezna je tako bez provedenih propisanih postupaka javne nabave nabavila plin u vrijednosti od oko 1,2 milijuna kuna, a u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi nije bila ni nabava građevinsko-obrtničkih radova na rekonstrukciji poslovnog prostora Porezne uprave u vrijednosti 2,05 milijuna kuna (s PDV-om).
Državni su revizori utvrdili da je bez propisanih postupaka javne nabave nabavljen plin za potrebe Središnjeg ureda i područnih ureda Zagreb, Bjelovar, Čakovec, Krapina, Osijek, Požega, Rijeka, Slavonski Brod, Varaždin i Virovitica, u vrijednosti 1,2 milijuna kuna.
Revizija problematizira i nabave prema u veljači 2012. zaključenom okvirnom sporazumu (na rok od četiri godine) s tri ponuditelja za nabavu građevinsko obrtničkih radova na rekonstrukciji poslovnih prostora Porezne uprave, koji predviđa i da se prije zaključivanja pojedinačnih ugovora donese odluka o odabiru najpovoljnije ponude odnosno da se svim odabranim ponuditeljima uputi ponovljeni poziv za dostavu novih ponuda u kojem će utvrditi konkretne količine i vrste radova koje će se izvoditi.
Konkretno se u tom kontekstu spominju adaptacije prostora ispostava u Rijeci i u Čakovcu - za obje su 2013. zaključeni ugovori, a u lipnju odnosno svibnju prošle godine i dodaci ugovoru, a bez da su prije toga upućeni ponovljeni pozivi za nadmetanje. Na temelju ugovora za adaptaciju prostora u Rijeci lani su ostvareni rashodi u iznosu 2,05 milijuna kuna, a za Čakovec u iznosu od 554,2 tisuće kuna.
Državni revizori upozoravaju i da u pojedinim slučajevima rashodi nisu evidentirani u poslovnim knjigama u skladu s Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i Računskom planu, kao i na činjenicu da su u glavnoj knjizi i financijskim izvještajima iskazana potraživanja za poreze i druga javna davanja u iznosu 32,05 milijardi kuna i u odnosu na potraživanja evidentirana u pomoćnim evidencijama manja su za 5,1 milijardu kuna. Manje iskazani iznos se odnosi na potraživanja za zajedničke prihode koji se dijele između proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i državnog proračuna, navodi se u mišljenju Državnog ureda za reviziju.
Taj iznos se odnosi na saldo zajedničkih prihoda (porez i prirez na dohodak i porez na promet nekretnina) na dan 31. prosinca 2014. u bruto iznosu, što znači da ne pripada u cijelosti državnom proračunu, objašnjavaju iz Porezne uprave, dodajući i kako je ta razlika, ako se evidentira samo dio koji pripada državnom proračunu, daleko manja, s obzirom da je udjel države u raspodjeli prihoda od poreza na dohodak značajno manji od udjela gradova, općina i županija.
Izvješće Državnog ureda za reviziju uz ostalo prenosi i niz podataka o provedenim ovršnim postupcima te upozorava i na problem zastare.
Tako podaci iz izvješća o naplaćenim porezima i drugim javnim davanjima provođenjem ovršnog postupka za 2014. pokazuju da su ukupna potraživanja za koja su donesena rješenja o ovrsi tijekom prošle godine iznosila više od 7,7 milijardi kuna, a u ovršnim je postupcima naplaćeno 6,4 milijarde kuna. Ovrhom je prošle godine bilo obuhvaćeno 84.314 poreznih obveznika, od čega 30.207 pravnih i 54.107 fizičkih osoba. Vrijednosno značajnija se odnose na potraživanja za PDV (3,2 milijarde kuna) i doprinosa - za mirovinsko osiguranje (1,1 milijarda kuna) i obvezno zdravstveno osiguranje (991,3 milijuna kuna), itd.