novi udar

Poskupljuje popularni Deutschlandticket u Njemačkoj, iznos je papren

24.09.2024 u 13:51

Bionic
Reading

Deutschlandticket će od sljedeće godine koštati 58 umjesto 49 eura nakon što su to dogovorili ministri prometa 16 federalnih jedinica u Njemačkoj. Karta se može koristiti u autobusima i vlakovima lokalnog i regionalnog prijevoza, ali ne i u međugradskim vlakovima

Deutschlandticket će od sljedeće godine koštati 58 eura mjesečno. Ministri prometa 16 saveznih pokrajina dogovorili su se o povećanju od devet eura od 1. siječnja 2025., kako je za novinsku agenciju dpa rekao Oliver Krischer, ministar okoliša, zaštite prirode i prometa pokrajine Sjeverna Rajna-Vestfalija.

'Dogovor na posebnoj konferenciji ministara prometa pokazuje da se pokrajine žele držati uspješnog modela Deutschlandticketa i razvijati ga', rekao je političar Zelenih, trenutno predsjednik konferencije ministara prometa. 'S ovom cijenom uspjet ćemo održati kartu atraktivnom i postaviti financiranje na čvršće temelje', rekao je Krischer, piše Tagesschau.

'Solidno financiranje neophodno'

Dok je Bavarska u raspravu uvela cijenu od 64 eura mjesečno da bi pokrila troškove, pokrajine Donja Saska, Mecklenburg-Zapadno Pomorje i Baden-Württemberg, između ostalih, zalagale su se za manje povećanje cijena. Previsoka cijena ugrozila bi atraktivnost karte, smatraju. Ipak, prije sastanka jasno su dale do znanja da je neophodno solidno i dugoročno financiranje.

Deutschlandticket, koji trenutno košta 49 eura mjesečno, vrijedi od 1. svibnja 2023. Nositelju daje pravo da putuje diljem zemlje svim autobusima i vlakovima lokalnog i regionalnog prijevoza, ali ne i vlakovima na velike udaljenosti. Karta funkcionira kao pretplata, ali se može otkazati na mjesečnoj bazi. Za putnike, posebno u gradskim područjima, često je jeftinija od ostalih sezonskih karata.

Uspješan model Deutschlandticket

Već duže vrijeme postoji borba oko financiranja Deutschlandticketa jer prijevozničke tvrtke trpe velike gubitke prihoda. Savezna i pokrajinske vlade prvotno su se složile da će nadoknaditi polovicu propuštenog prihoda svake od njih. U tu svrhu povećana su sredstva za regionalizaciju, kojima savezna vlada podupire pokrajine u pružanju te usluge javnog prijevoza. Do sada su savezna i pokrajinske vlade dale oko 1,5 milijardi eura za to.

Bundestag je u srpnju donio novu verziju zakona o regionalizaciji. Promjenom tog zakona, sredstva koja nisu korištena prethodnih godina mogu se koristiti za financiranje Deutschlandticketa sljedeće godine. Time se nadoknađuju mogući financijski gubici pokrajina.

Nova cijena namijenjena je dugoročnom financiranju Deutschlandticketa, modela koji pojednostavljuje strukturu prodaje karata mnogih prijevozničkih udruženja diljem Njemačke, stoga ga politika i gospodarstvo često ocjenjuju uspješnim. Diljem Njemačke oko 13 milijuna ljudi trenutno koristi Deutschlandticket.