istraživanje KfW-a

Prednost njemačkih izvoznika u odnosu na kinesku konkurenciju u EU sve manja

28.04.2025 u 18:28

Bionic
Reading

Pozicija njemačkih kompanija na tržištima Europske unije sve je slabija, a prednost u odnosu na kinesku konkurenciju topi se ubrzanim tempom, pokazalo je u ponedjeljak istraživanje državnog zajmodavca KfW-a

Njemačka i Kina već se godinama natječu u automobilskom, kemijskom i u sektoru strojarstva, ali konkurencija se u međuvremenu proširila i na druge proizvode. Iz godine u godinu izvozni profili Njemačke i Kine sve su sličniji, zaključili su u KfW-u. Njemački izvoznici još imaju veći udio u tržištu EU-a nego kineska konkurencija, ali ta se prednost topi.

„Kina nastoji izvesti višak kapaciteta i u tim se nastojanjima sve više usmjerava na Europu jer se uvjeti za prodaju u SAD-u ubrzano pogoršavaju”, objasnio je glavni ekonomist KfW-a Dirk Schumacher.

Američki predsjednik Donald Trump uveo je carine od 145 posto na uvoz iz Kine, a Peking je uzvratio carinama od 125 posto na američku robu. U takvim se uvjetima kineski izvoznici sve više okreću drugim tržištima, uključujući EU.

„Za Njemačku je presudno da izgradi povoljno okruženje za poslovanje i da osigura konkurentnost domaćeg gospodarstva kako bi se moglo nositi sa sve žešćim pritiskom konkurencije iz Kine, ali i iz drugih zemalja”, rekao je Schumacher.

Kineski su izvoznici od 2012. do 2024. uspjeli osvojiti udio u tržištu EU-a, osobito u grupama proizvoda najvažnijima za njemačke proizvođače, utvrdili su u KfW-u. Njemački je udio u vrijednosti izvoza vozila u druge članice EU-a pao u tom razdoblju s 33 na 29 posto, pokazalo je istraživanje. Kineski udio u vrijednosti vozila uvezenih u EU porastao je pak s jedan na četiri posto.

U sektoru strojarstva kineski dobavljači povećali su udio u tržištu EU-a sa sedam na 10 posto. Njemački je pak smanjen s 22 na 18 posto.

Njemački izvoznici uzmiču i u sektoru kemijskih proizvoda, prema padu udjela u tržištu EU-a od 2012. do 2024. godine s 22 na 18 posto. Kineski udio porastao je pak s dva na šest posto. Prošle je godine oko 54 posto ukupnog njemačkog izvoza otpremljeno u druge članice EU-a. Izvoz u EU činio je pak samo oko 11 posto ukupnih isporuka iz Kine.

Većina njemačkih kompanija smatra da će se borba s kineskom konkurencijom u budućnosti još više zaoštriti, napominje njemačka novinska agencija dpa, citirajući rezultate više anketa.