dobre brojke

Premija osiguranja u veljači 2,24 milijarde kuna, šest posto više nego lani

10.03.2022 u 15:17

Bionic
Reading

Osiguravajuća društva su od početka godine do kraja veljače zaračunala ukupnu bruto premiju od 2,24 milijarde kuna, što je porast za 6,3 posto u odnosu na isto razdoblje 2021. godine, pokazuju kumulativni podaci koje je u četvrtak objavio Hrvatski ured za osiguranje (HUO).

Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja za 9,4 posto, na 1,78 milijardi kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 4,3 posto, na 458,3 milijuna kuna.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem veljače od 471,7 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast od 7,3 posto.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 448,2 milijuna kuna, ili 7,8 posto više nego krajem veljače 2021. godine. U prva dva mjeseca ove godine sklopljene su 379.652 police, 20.150 polica ili 5,6 posto više nego u istom razdoblju lani, a prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.180,63 kune, što je na godišnjoj razini više za 2,1 posto, podaci su HUO-a.

U skupini životnih osiguranja najveći udio ima klasično životno osiguranje, s premijom u iznosu od 360,5 milijuna kuna, ili 13,6 posto manjom u odnosu na veljaču 2021. godine.

Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je u veljači zaračunata bruto premija od 74,2 milijuna kuna, što je skok za 88,7 posto na godišnjoj razini.

Dopunska osiguranja životnog osiguranja imala su zaračunatu premiju od 20,2 milijuna kuna i pala su za 1,3 posto.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), uz rast zaračunate premije na godišnjoj razini za 16 posto, na 616,5 milijuna kuna. Tržišni udio CO-a je tako porastao s 25,2 posto, koliko je iznosio krajem veljače prošle godine, na 27,5 posto krajem veljače ove godine.

Drugi je Allianz Hrvatska, s tržišnim udjelom od 12,45 posto te padom zaračunate bruto premije za 16,8 posto, na 279 milijuna kuna.

Slijedi Wiener osiguranje, koji bilježi rast zaračunate bruto premije za 5,35 posto, na 229,5 milijuna kuna, uz tržišni udio od 10,24 posto.

Četvrto mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja zauzima Euroherc, kojem je zaračunata bruto premija na godišnjoj razini skočila za 4,9 posto, na 222,2 milijuna kuna, uz tržišni udio od 9,92 posto.

Isplata šteta rasla za 5,7 posto

Ukupan bruto iznos likvidiranih šteta koja su osiguravajuća društva isplatila svojim osiguranicima u prva je dva mjeseca ove godine iznosio 1,17 milijardi kuna, što je za 63,5 milijuna kuna ili 5,7 posto više no u istom razdoblju lani.

Od toga 683,8 milijuna kuna otpada na neživotna osiguranja, kod kojih najveći udio čine osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, s isplaćenih 269,4 milijuna kuna, što je za 45,8 milijuna kuna ili 20,5 posto više no lani.

Sa 127 milijuna kuna likvidiranih šteta slijedi kasko osiguranje cestovnih vozila, što je devet milijuna kuna ili 7,7 posto više na godišnjoj razini.

Nadalje, likvidirane štete za osiguranje od požara i elementarnih šteta su krajem veljače iznosile 66,1 milijun kuna, što je za 58,9 milijuna kuna ili 47,1 posto manje nego krajem veljače 2021. godine.

U segmentu životnih osiguranja ukupan iznos likvidiranih šteta bio je 488,3 milijuna kuna, od čega se najveći dio, ili iznos od 420,9 milijuna kuna odnosi na klasično životno osiguranje, koji je porastao za 4,5 posto ili 18,1 milijun kuna.

Najveći rast na godišnjoj razini u "životnom" segmentu, za 15,4 milijuna kuna ili 34,5 posto, na 60 milijuna kuna, zabilježen je kod životnih ili rentnih osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja.