Gotovo 240 metara dugi brod američke Šeste flote uplovio je na redovan remont u Brodogradilište Viktor Lenac. Neobične konstrukcije i impozantnih gabarita idućih će šest tjedana dominirati bazenom ovog kvarnerskog brodogradilišta, prvog u koji je USS Hershel ‘Woody’ Williams uplovio izvan SAD-a.
USS »Hershel ‘Woody’ Williams« služi kao ekspedicijska mobilna baza. Riječ je o posebnoj vrsti brodova koje je Američka ratna mornarica započela graditi prije nekoliko godina s ciljem da zadovolje potrebe i budu na dispoziciji njihovim flotama kad su udaljeni od svojih logističkih luka. Brod je izgrađen u brodogradilištu NASSCO (National Steel and Shipbuilding Company) u San Diegu, piše Novi list.
Kobilica za ovaj, pola milijarde dolara vrijedan brod, položena je u ljeto 2016. godine, porinut je u more u listopadu 2017. godine, a isporučen četiri mjeseca kasnije, dok se u aktivnoj službi nalazi od ožujka prošle godine. Brod je dug 239 metara, širok 50 metara i ima nosivost od gotovo 72.000 tona. Otvorena paluba, na kojoj može prihvatiti helikoptere i određene tipove zrakoplova, ima površinu od oko 4.800 četvornih metara.
USS »Hershel ‘Woody’ Wiliams« doplovio je s dvjestotinjak članova posade koji će, za vrijeme dok bude trajao remont, biti smješteni po opatijskim hotelima, baš kao što je još stotinjak drugih Amerikanaca, što članova posade, što servisera, s obzirom na to da se u »Viktoru Lencu« trenutno nalaze još dva broda Američke mornarice.
Uz USS Hershel »Woody« Williams, tu su aluminijski dvostrupci USNS »Trenton« i »Carson City« koji su na svom redovnom održavanju, a u Martinšćici ostaju još idućih barem mjesec dana, »Carson« i dulje jer je tek nedavno stigao u brodogradilište. Na samom prijelazu iz 2020. u 2021. godinu u »Lencu« je na dvomjesečnom remontu boravio još jedan američki vojni katamaran, USNS »Yuma«, koji je isplovio koncem siječnja.
Nastavak suradnje s Američkom mornaricom uvelike je pridonio relativno dobrom početku ove poslovne godine u Brodogradilištu »Viktor Lenac«, a upravo prijelaz iz prvog u drugi kvartal ovaj će škver dočekati dupkom punih kapaciteta.
Idućih dana, što u tri doka, što na vezu u Martinšćici, boravit će čak deset brodova, što je ohrabrujuća slika koja se baš i ne viđa često u remontnim brodogradilištima, pogotovo ne u okolnostima globalne koronakrize.