Hrvatska je Kini strateški bitan partner na Putu svile, ali zanimljiva i kao poslovno-turistička destinacija, zaključak je trodnevne konferencije Silk Road Tourism Conference u Dubrovniku gdje je do sada ugošćena najveća i najznačajnija kineska delegacija
Kroz tri dana hrvatski su se turistički predstavnici družili s kineskim te uzajamno razmijenili iskustva i vrijedna znanja kako bi se posebno hrvatske destinacije što bolje predstavile velikom kineskim tržištu koji samo u prošlog godini broji oko 130 milijuna outbound turista.
Kineski turisti vole putovati u pod i pred sezoni što nama lokalno otvara veliki prostor za razvoj. Zanimljive su im prirodne i kulturne atrakcije, gastronomija, te su iznimni potrošači koji troše u destinacijama u kojima borave, a Hrvatska im je još malo poznato te im nije primarna destinacija Europi o čemu svjedoče i brojke da je svega 160 tisuća kineskih turista posjetilo Hrvatsku prošle godine, priopćili su organizatori konferencije Silk Road Tourism Conference.
Iako je to napredak od prijašnjih godina, ove se godine prognozira da će našu obalu ali i kopno posjetiti preko 250 tisuća kineskih turista koji se klasificiraju u tri glavna segmenta, masovni ali educirani turisti koji putuju iz razonode ili pak avanture, high end turisti koji će rado putovati i obiteljski, i to samo zbog edukacije svoje djece pa će, primjerice, rado investirati u različite master class edukacije za svoje dijete, poput usavršavanja sviranja glazbenih instrumenata kod priznatih stručnjaka, sportske škole, i sl., te poslovni potentan high end turistički segment.
Sudionicima konferencije predstavljen je i potencijal nautičkog turizma kojeg je predstavio Wang Shuai, osnivač i predsjednik iYATa, najveće kineske nautičke tvrtke high end turizam.
Sudionike su, uz hrvatske predstavnike, uvodnim govorima pozdravili veleposlanik NR Kine, Nj.E.g. Hu Zhaoming kao i Li Zhonghang, Glavni Tajnik, Silk Road Chamber of International Commercea (SRCIC), organizacije koja povezuje 117 komora i institucija iz 75 zemalja na Putu svile. Upravo je i organizator konferencije Kinesko jugoistočno europska poslovna asocijacija (CSEBA) član SRCICa. Naime, SRCIC, uz brojne aktivnosti podrške zemljama članicama, upravlja i Silk Road Development fondom (SRDF) kojem je glavni cilj potaknuti lokalni ekonomski razvoj kroz investicijske projekte za koje planiraju izdvojiti 10 milijardi dolara s inicijalnom tranšom od 500 milijuna dolara.
Uz iznimno edukativna i činjenicama bogata predavanja o turizmu na konferenciji su sudjelovali i predstavnici iz kineske korporacije Z-Run koji su premijerno predstavili projekt 312 o učinkovitom sustavu za praćenje proizvoda koji će od 2020. godine biti obvezatan za sve tvrtke koje svoje proizvode plasiraju na veliko kinesko tržište. Sustav predstavlja svojevrsnu revoluciju u trgovini gdje će svaki proizvod imati tzv. vlastitu putovnicu u vidu naljepnice/čipa sa svim detaljima što je osnova i big data koncepta i tehnologije, gdje će svaki trgovac znati za svaku, primjerice, flašicu vode gdje se nalazi, u kojoj trgovini ali i cijeli povijesni segment od proizvodnje do trenutne pozicije.
Upravo ovaj inovativni sustav otvara jednu novu eru u trgovini te utječe na optimizaciju poslovnih procesa, a uvođenje sustava prati i cjelovita edukacija koja će omogućiti da se tzv. proizvodna putovnica na sam proizvod integrira u procesu proizvodnje ili pak na carinskoj zoni u Kini, ovisno o dogovoru s tvrtkama. Kinezi sustav naslanjaju na vlastitu 5G tehnologiju koja je, skoro pa doslovno, implementacijski izvediva po principu plug and play. Osim što 5G omogućuje download jednog igranog filma u jednoj sekundi, to otvara sasvim nova vrata i novu revoluciju u društvu o čemu ćemo još svjedočiti u narednom periodu ali i velike mogućnosti unapređena turističkog sektora, kako servisno tako i tehnološki te trgovinski.
Ustrajnost CSEBA tima koji promovira Hrvatsku i regiju napokon se očituje i drago mi je bilo vidjeti da smo povezali regionalne gospodarstvenike s kineskim koji su se na samoj konferenciji umrežili i stvorili nove mogućnosti za poslovnu suradnju. Ovo je samo jedna od aktivnosti i konferencija koje planiramo raditi u idućem periodu jer nas čeka još dug period promoviranja i educiranja obiju strana kako bi još više vidjeli kineskih turista, kako na kopnu tako i na našoj lijepoj obali. – istaknuo je Mario Rendulić, predsjednik Predsjedništva CSEBAe.