Desetljećima su robne kuće bile glavno odredište šopingholičara u trgovačkim zonama njemačkih gradskih centara. No najnoviji podaci pokazuju dramatičan pad prodaje
Njemačke robne kuće su u 2023. godini imale za 34,8 posto manju prodaju nego prije 20 godina, najnoviji su podaci Njemačkog zavoda za statistiku (Destatis). Suprotno je to trendovima u maloprodaji - u istom razdoblju prodaja u stacionarnoj maloprodaji porasla je za 11,3 posto, a u online maloprodaji za 170 posto.
Činilo se kao da poslovanje u robnim kućama nakon pandemije doživljava neku vrstu procvata. U 2022. velike robne kuće zabilježile su rast prodaje od 13,1 posto u odnosu na godinu ranije. No samo godinu kasnije prodaja je ponovno pala za 3,9 posto.
Pad prodaje pratio je i pad broja zaposlenih u robnim kućama u razdoblju od dva desetljeća, pa je u 2023. bilo za petinu manje zaposlenika nego u 2003. S druge strane, posljednjih godina zaposlenost u robnim kućama raste – 2022. porasla je za četiri posto, pa onda još za 5,2 posto u 2023.
Dug niz godina robne kuće su u središtima njemačkih gradova bile jedna od glavnih atrakcija među kupcima. No u sektoru maloprodaje jedino je uz njih maloprodaja knjiga u posljednja dva desetljeća zabilježila slične gubitke (pad prodaje za 44 posto).
Međutim maloprodaja odjeće rasla je za 4,6 posto, igračaka za šest posto, a satova i nakita 9,1 posto.
Maloprodaja obuće i kožne galanterije u 20 godina povećala je prodaju za 40,5 posto, a trgovine koje prodaju elektroniku prodale su čak 175,7 posto više.
Vjerojatno najpoznatiji njemački lanac robnih kuća, Galeria Karstadt Kaufhof u siječnju je podnijela zahtjev za stečajem, ukazujući na propast vlasnika, austrijske nekretninske grupe Signa, u uvjetima širenja krize na europskom tržištu nekretnina.
Stečaj vlasnika uzdrmao je njemački lanac robnih kuća jer više nije mogao računati na najavljenih 200 milijuna eura ulaganja, stoga je objavljen stečaj treći put u posljednjih nekoliko godina. U 2020. uteg im je bila pandemija, a u 2022. inflacija i skok troškova energije.